حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/02/30 شمسی | 2024/05/19 میلادی
مدیر آموزش و پرورش لرستان خبرداد:

جذب ۲۰۰ نیرو در آموزش و پرورش بروجرد

جذب ۲۰۰ نیرو در آموزش و پرورش بروجرد

مدیر آموزش و پرورش لرستان گفت: با توجه به آزمون‌هایی که برگزار شده، امسال ۲۰۰ نیروی جدید جذب آموزش و پرورش بروجرد می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، نریمان سبحانی‌نیا صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهارداشت: در مورد جایگاه معلم، در آیات و روایات به آن اشاره شده و همان رسالت انبياء است که هادیان واقعی جامعه هستند.

وی با اشاره به ویژگی‌های شهید مطهری افزود: تولید و نشر فکر از ویژگی ایشان بود و همچنین هدایت مخاطبان را انجام می‌داد، طبق نیازهای افکار جامعه، آثار و نوشته‌های خود را تولید می‌کرد و افتخار معلمان است که شهید مطهری لقب معلم دارد و انتظار می‌رود عموم جامعه، تکریم علم را مد نظر داشته باشند.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد تصریح کرد: اهمیت آموزش و پرورش بر کسی پوشیده نیست و اهمیت این مجموعه نسبت به سایر دستگاه‌ها بیشتر است چرا که پیکره یک جامعه، آموزش و پرورش است و باید در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کرد چون رسالت آن تربیت نیرو است و محور اصلی آن معلمان هستند بنابراین همه امکانات باید بسیج شوند تا دانش‌آموزان با ویژگی‌هایی مانند دارا بودن ایمان، سلامت جسمی و روحی برای نظام جمهوری اسلامی ایران تربیت شود.

سبحانی‌نیا عنوان کرد: نیروی انسانی و فضاهای آموزشی مشکلات اصلی آموزش و پرورش بروجرد است که در این راستا اقداماتی انجام شده به طوری که سال قبل ۲۵۰ نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان در همه پایه‌ها جذب شدند و با آزمونی که اسفند ماه سال قبل و هفته پیش برگزار شد و همچنین آزمون اردیبهشت ماه بیش از ۲۰۰ نفر جذب می‌شوند.

وی بیان کرد: با توجه به این اقدامات، سهمیه بروجرد ۲۴۰ برابر سایر شهرستان‌ها بوده است که کمبود نیرو به دلیل این بود که در سنوات قبل نیروی مورد نیاز را جذب نکرده بودند اما اگر این روند ادامه یابد، طی یک سال آینده بحث نیروی انسانی حل می‌شود و مشکلی وجود نخواهد داشت.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: در راستای جذب سرایدار و نیروی خدماتی نیز ۶۰ نفر نیروی سرایدار جذب می‌شوند.

سبحانی‌نیا با اشاره به فضاهای آموزشی یادآور شد: برای رفع مشکل فضای آموزشی از ظرفیت خیرین استفاده شده که در همین راستا در روستای طبری‌جان پروژه ۹ کلاسه را شروع کردیم و علاوه بر این نیز قرارگاه جهادی معلم تشکیل شده که در راستای این قرارگاه، کلاس‌های تقویتی و کارهای عمرانی انجام شده و ۶ میلیارد تومان هم برای سیستم گرمایشی هزینه شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های ورزشی، اظهارداشت: تاکنون هفت زمین چمن مصنوعی در نظر گرفته شد که چهار تا از آن‌ها افتتاح و سه تا هم به‌زودی افتتاح می‌شود، همچنین آسفالت مدارس و بهسازی سالن‌های ورزشی و در راستای طرح شهید عجمیان نیز اقداماتی صورت گرفته است که این فضاهای آموزشی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

سبحانی‌نیا گفت: شاخصه‌هایی برای ارزیابی آموزش و پرورش در نظر گرفته شده که ارتقاء معدل کتبی، کنکور و المپیادهای علمی مهم‌ترین شاخصه‌های ارزیابی است که دانش‌آموزان بروجردی رتبه اول را در المپیادهای علمی کسب کردند و ۱۳۰ نفر در این المپیاد حضور داشتند و در بحث کنکور نیز ۳۰ درصد رشد و ارتقاء را شاهد بودیم.

وی افزود: سال قبل دو هنرستان در بروجرد ایجاد شد و رشته تربیت‌بدنی را سال قبل فعال کردیم و امسال نیز هنرستان تربیت‌بدنی ایجاد شد که در مجموع ۳ میلیارد تومان از ابتدای مهر سال گذشته برای هنرستان‌ها اعتبار جذب کردیم.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد با اشاره به ثبت‌نام دانش‌آموزان برای سال تحصیلی جدید گفت: مدیران مدارس دولتی غیر از هزینه ۷۰ هزار تومان هزینه بیمه، حق دریافت هزینه مازاد را ندارد.

سبحانی‌نیا از بازگشت به تحصیل ۲۰۰ دانش‌آموز خبر داد و گفت: در طرح شهید محمودوند ۴۲۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل شناسایی شدند و از این تعداد ۲۰۰ نفر تعیین تکلیف شدند.

وی خاطرنشان کرد: در خرداد امسال ۱۰ هزار دانش‌آموز در پایه دهم، يازدهم و دوازدهم در امتحان نهایی شرکت می‌کنند که از هم‌اکنون اقدامات و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از