حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/02/20 شمسی | 2024/05/09 میلادی
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

۲۱ هزار کیلو مواد غذایی فاسد معدوم شد

۲۱ هزار کیلو مواد غذایی فاسد معدوم شد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در پی بازرسی‌های انجام شده، ۲۱ هزار کیلو مواد غذایی فاسد در لرستان معدوم شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» به نقل از روابط عمومی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان، مریم کوشکی اظهار داشت: در راستای اجرای برنامه سلامت نوروزی و ماه رمضان که از ۱۵ اسفند آغاز شده، تاکنون با برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط گروه مهندسی بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشگاه ۲۶ هزار و ۸۵۸ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی صورت گرفته است.

 وی افزود: متصدیان مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی دارای تخلف بهداشتی معرفی شده به مراجع قضایی ۶۳۵ مورد بوده و ۱۰۱ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی دارای تخلف بهداشتی، پلمب شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه، مقدار مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته جمع‌آوری و معدوم شده ۲۱ هزار و ۶۰۴ کیلوگرم بوده است، گفت: در راستای سنجش عوامل محیطی موثر بر سلامت با استفاده از تجهیزات پرتابل ۳۴ هزار و ۴۶۹ مورد بازرسی انجام شده است 

 کوشکی یادآورشد: در زمینه رسیدگی به شکایات مردمی در زمینه تخلفات بهداشتی ۴۱۴ مورد بازرسی توسط کارشناسان بهداشت محیط انجام شده است.

 وی خاطرنشان کرد: تعداد کلرسنجی آب آشامیدنی مناطق شهری و روستایی ۳۰ هزار و ۲۸۴ مورد بوده و هزار و ۲۷۴ مورد نیز نمونه‌برداری میکروبی و شیمیایی آب آشامیدنی مناطق شهری و روستایی صورت گرفته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه فعالیت و بازرسی کارشناسان بهداشت محیط در استان به صورت مستمر تا پایان طرح ادامه خواهد داشت، گفت: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و شکایات مردمی در این راستا، شماره ۱۹۰ پاسخگوی همشهریان گرامی خواهد بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از