حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیرکل بیمه سلامت لرستان:

۲۶۹ بیمار اوتیسم تحت پوشش بیمه‌سلامت قرار گرفتند

۲۶۹ بیمار اوتیسم تحت پوشش بیمه‌سلامت قرار گرفتند

مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: باتوجه به گسترش خدمات بیمه سلامت، ۲۶۹ بیمار اوتیسم تحت پوشش قرار گرفتند.

محسن اسدبیگی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهارداشت: بیمه سلامت خدمات قابل توجهی را به اقشار مختلف جامعه ارائه می‌دهد که ارائه خدمات به زوج‌های نابارور، افراد حاشیه‌نشین، بیماران صعب‌العلاج و بیماران نیازمند در دستور کار سازمان قرار دارد.

وی افزود: یکی از خدماتی که در چند وقت اخیر زیر چتر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته، ارائه خدمت به بیماران اوتیسم است به‌طوری که در حال حاضر ۲۶۹ بیمار اوتیسم در استان لرستان در سامانه بیمه سلامت، شناسایی و نشان‌دار شده‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان تصریح کرد: خدماتی که به بیماران اوتیسمی از سوی بیمه سلامت داده می‌شود شامل کاردرمانی، گفتاردرمانی، بینایی‌سنجی، روان‌درمانی و شنوایی‌سنجی است و تلاش شده تا خانواده‌های این بیماران بتوانند برای درمان راحت‌تر اقدام کنند.

اسدبیگی عنوان کرد: خدماتی که به بیماران اوتیسم ارائه می‌شود، به اینگونه است که در بخش دولتی این بیماران هیچ هزینه‌ای پرداخت نخواهند کرد و صفر تا صد هزینه درمان را سازمان بیمه سلامت پرداخت می‌کند اما در صورتی که این افراد خدمات را از بخش خصوصی دریافت نمایند، ۸۰ درصد تعرفه از سوی بیمه سلامت و ۲۰ درصد توسط خود بیماران پرداخت خواهد شد.

وی بیان کرد: در گام اول، بیماران اوتیسم شناسایی و سپس نشان‌دار شده که خانواده‌هایی که دارای بیمار اوتیسمی در هر شرایط سنی هستند می‌تواند برای درمان خدمات در هر یک از بخش‌های ذکر شده، اقدام نمایند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با اشاره به اینکه ۶۵ درصد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، گفت: سازمان بیمه سلامت به این افراد خدماتی را در بخش درمانی، دارو، بهداشتی و توانبخشی ارائه می‌دهد، علاوه بر این نیز ۷۳ هزار نفر از افراد ساکن در مناطق کم‌برخوردار تحت پوشش بیمه قرار دارند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از