حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیرکل بیمه سلامت لرستان:

۴۷ هزار معلول تحت‌ پوشش بیمه‌سلامت قرار دارند

۴۷ هزار معلول تحت‌ پوشش بیمه‌سلامت قرار دارند

مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: ۴۷ هزار معلول تحت‌ پوشش بیمه‌سلامت قرار دارند و از خدمات درمانی و دارویی استفاده می‌کنند.

محسن اسدبیگی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۶۷ درصد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه قرار دارند که ۶۸۵ هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش بیمه روستایی، ۳۲۳ هزار نفر تحت پوشش بیمه ایرانیان، ۱۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش بیمه کارکنان دولت و ۹۸ هزار نفر هم سایر اقشار هستند که تحت پوشش قرار دارند.

وی افزود: در راستای طرح تحول سلامت، بیمه نمودن افراد فاقد پوشش بیمه‌ای در سطح استان، ایجاد پوشش بیمه‌ای برای مددجویان کمیته امداد برای ۵۸ هزار نفر انجام شده تا از خدمات درمانی و دارویی بهره‌مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان تصریح کرد: با احتساب بیمارانی که سال گذشته تحت پوشش بیمه قرار گرفتند، ۲۵ هزار و ۶۰۰ بیمار صعب‌العلاج تحت پوشش بیمه قرار دارند که در سامانه شهروندی ثبت‌نام کردند، علاوه بر این نیز ۷۳ هزار نفر از جمعیت حاشیه‌نشین استان در شهرهای مختلف استان تحت پوشش قرار گرفتند.

اسدبیگی بیان کرد: در همین راستا ۴ هزار و ۱۳۷ پرونده بیماران صعب‌العلاج پذیرش شده و ۲۶ میلیارد تومان برای بستری و ۱۲ میلیارد تومان هم برای درمان سرپایی این بیماران هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه بیماران ام‌اس بیشترین بیماران خاصی هستند که در استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، گفت: یک‌هزار و ۷۸۰ نفر بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت هستند که ۹۴۴ نفر بیمار ام‌اس هستند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان خاطرنشان کرد: از دیگر خدماتی که بیمه سلامت ارائه می‌دهد، بیمه معلولان است که هم‌اکنون ۴۷ هزار و ۴۷ معلول تحت پوشش بیمه سلامت هستند و تلاش شده تا در بخش‌های مورد نیاز، خدماتی ارائه گردد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از