حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون نهضت سوادآموزی لرستان:

۵۰۰ آموزش‌دهنده غیرفعال به نهضت سوادآموزی بازگشتند

۵۰۰ آموزش‌دهنده غیرفعال به نهضت سوادآموزی بازگشتند

معاون نهضت سوادآموزی لرستان گفت: در سال جاری ۵۰۰ آموزش‌دهنده غیرفعال سوادآموزی به نهضت بازگشتند.

منصور بازگیر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهارداشت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران، آمار سوادآموزی بالا رفته و با اقدامات انجام شده آمار بی‌سوادی در روستاها و زنان کاهش یافته است.

وی افزود: در سال تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۱ در کل استان لرستان ۹۴۳ کلاس تلفیقی تشکیل شد و ۱۰ هزار و ۸۰۸ نفر بی‌سواد و کم‌سواد تحت پوشش نهضت سوادآموزی قرار گرفتند و باتوجه به کلیه امتحاناتی که برگزار شد، با قبولی بی‌نظیر بالای ۶۰ درصدی بی‌سوادان و کم‌سوادان، پرونده سال تحصیلی گذشته بسته شد.

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اجرای طرح کلاس‌گذاری محله‌محور گفت: ادارات نهضت سوادآموزی در شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان با مراجعه به سامانه، اقدام به استخراج لیست افراد بی‌سواد یک محله می‌کنند و در نهایت، لیست را تحویل آموزش‌دهنده داده تا مربی با مراجعه به آدرس آنها اقدام به جذب افراد بی‌سواد کرده و کلاس‌های مورد نظر را برای آنها تشکیل دهد.

بازگیر عنوان کرد: برای سال جاری در نظر داریم که ۱۱ هزار و ۵۰۰ از بی‌سوادان و کم‌سوادان را شناسایی و تحت پوشش سوادآموزی قرار دهیم البته امسال در کنار آموزش دهنده‌های فعال سال گذشته، ۵۰۰ نفر از آموزش دهنده‌های غیرفعال را هم با مشارکت در طرح پالایش فعال کردیم که در حقیقت این افراد، نیروهای تازه نفس و بانشاطی هستند که وارد حوزه آموزش شدند.

وی با بیان اینکه در کنار سوادآموزی و خواندن و نوشتن، طرح‌های دیگری هم برگزار می‌شود، افزود: طرح نماز کلید بهشت،حلقه‌های کتابخوانی، پویش مهر، آموزش رایانه، آموزش مهارت‌های زندگی، توسعه آموزش و مهارت‌های زنان عشایری و روستایی، فعال‌سازی مراکز یادگیری محلی دولتی در راستای آموزش سواد و مهارت‌های فنی برای اشتغال و توانمندسازی آموزش دهنده‌ها و آموزش گیرنده‌ها اجرا می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از