حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیرعامل صندوق توسعه و احیاء اماکن تاریخی کشور:

۶۰ بنای تاریخی در دولت سیزدهم واگذار شد

۶۰ بنای تاریخی در دولت سیزدهم واگذار شد

مدیرعامل صندوق توسعه و احیاء اماکن تاریخی کشور گفت: ۶۰ بنای تاریخی در دولت سیزدهم به بخش خصوصی واگذار شد که منجر به ایجاد اشتغال برای ۳ هزار نفر شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، شهاب طلائی‌شکری عصر امروز در مراسم افتتاح عمارت مصری بروجرد، اظهارداشت: صندوق توسعه و احیاء اماکن تاریخی در دولت سیزدهم با هدایت و نگاهی که شهيد رئیسی داشتند بسیار موفق عمل کرد و شهید عزیز نگاه ویژه‌ای به این حوزه داشتند.

وی افزود: در دولت سیزدهم تحولی صورت گرفت و صندوق در این دوران تعامل خود را با استان‌ها توسعه داد به‌طوری که ۶۰ بنای تاریخی در هزار روز خدمت دولت سیزدهم واگذار شود و ۶۰ هزار متر بنای تاریخی توسط بخش خصوصی احیا گردید.

مدیرعامل صندوق توسعه و احیاء اماکن تاریخی کشور تصریح کرد: در این مدت ۴۵۰ میلیارد تومان جذب سرمایه‌گذاری با مشارکت بخش‌خصوصی انجام شد که احیاء این بناها در حال احیاست.

طلائی‌شکری با اشاره به اینکه در سه سال اخیر با واگذاری این بناهای تاریخی برای ۳ هزار نفر شغل ایجاد شده است، گفت: از طریق واگذاری این بناها، ظرفیت‌های پذیرایی و اقامتی در کشور افزایش یافته به‌طوری که ۲ هزار و ۳۳۷ صندلی پذیرایی و ۳۰۰ تخت اقامتی با احیای بناها افزوده شده است.

وی بیان کرد: موج احیای بناهای تاریخی شروع شده و امروز شاهدیم در شهرهای مختلف کشور احیاء در حال انجام است، در سال گذشته رکورد واگذاری این بناها شکسته شد و ۴۷ بنا به بخش خصوصی واگذار شد و تلاش داریم امسال ۱۰۰ بنا را واگذار کنیم که هر ۲۰ روز یک افتتاح داشته باشیم.

مدیرعامل صندوق توسعه و احیاء اماکن تاریخی کشور یادآور شد: این صندوق به عنوان تنها مرجع واگذاری بناهای تاریخی است که حاضریم تا ۸۰ درصد هزینه بناهای تاریخی را به استان برگردانیم که خود استان‌ها همت کنند.

طلائی‌شکری با بیان اینکه در کل کشور ۱۵ هزار بنای تاریخی وجود دارد که ثبت ملی شده‌اند افزود: ۱۰ هزار از این بناها دارای مالکیت خصوصی هستند و مابقی در اختیار دولت، دستگاه‌های دولتی و یا نهادهای حاکمیتی هستند که در حال حاضر یک‌هزار خانه تاریخی در دست احیاء قرار دارد.

وی اظهارداشت: اعتباری برای این احیاها در نظر گرفته شده، با مشارکت بخش خصوصی است و اولویت این است که از طریق بخش خصوصی در امر احیاء، اقدام شود البته حمایت‌های دولت در تسهیل و تسریع همچنان ادامه دارد و در ارائه تسهیلات و امتیازهای ویژه مانند اجاره کمتر و مدت زمان واگذاری بلند مدت این بخش را حمایت می‌کنیم.

مدیرعامل صندوق توسعه و احیاء اماکن تاریخی کشور خاطر نشان کرد: از ابتدای تاسیس این صندوق تاکنون ۱۵۰ بنای تاریخی احیاء شده که کاشان، اصفهان و یزد پیشرو هستند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از