حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مسئول پژوهش‌سراهای لرستان:

۶ اثر علمی‌پژوهشی دانش‌آموزان در کشور برگزیده شد

۶ اثر علمی‌پژوهشی دانش‌آموزان در کشور برگزیده شد

مسئول پژوهش‌سراهای لرستان گفت: ۶ اثر علمی پژوهشی دانش‌آموزان استان لرستان در جشنواره علمی پژوهشی کشور برگزیده شد.

مهدی امیری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهارداشت: چهارمین دوره جشنواره علمی پژوهشی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی سراسر کشور برگزار شد که در این جشنواره از کل کشور بیش از ۲ میلیون اثر علمی ارسال شد و در نهایت ۲۸۰ اثر به عنوان برترین‌ها شناخته شده و تائیدیه کشوری دریافت کردند.

وی افزود: آثاری که انتخاب شدند، شناسنامه برای آنها تعریف شده که از این تعداد ۶ اثر علمی پژوهشی مختص دانش‌آموزان استان لرستان بوده است که شامل پهباد، کُدنویسی و رباتیک بودند.

مسئول پژوهش‌سراهای لرستان تصریح کرد: خوشبختانه با اقدامات انجام شده و تدابیری که اندیشیده شد، استان لرستان در این دوره از جشنواره توانست ۶ پله صعود نماید و از رتبه ۱۶ سال گذشته به رتبه دهم کشوری برسد که این خود بی‌نظیر بوده و نشان دهنده ارتقاء در زمینه علمی پژوهشی است.

امیری عنوان کرد: در رشته برنامه‌نویسی نیز با برنامه عملیاتی و تلاش‌هایی که صورت گرفت، امتیاز استان از ۲۵ به ۹۵ ارتقا یافت و در این رشته استان لرستان توانست رتبه دوم کشوری را در بین سایر استان‌ها کسب نماید.

وی با بیان اینکه در استان لرستان ۱۳ پژوهش‌سرا وجود دارد، گفت: دانش‌آموزان استان لرستان با استفاده از همین امکانات پژوهش‌سراها که اندک است، توانستند چنین رتبه‌هایی را کسب کنند که تلاش می‌شود تا با ایجاد شرایط بهتر، زمینه را برای رشد علمی و پژوهشی دانش‌آموزان فراهم کرد.

مسئول پژوهش‌سراهای لرستان یادآورشد: باتوجه به اهمیت و نقش پژوهش، تلاش می‌شود تا در پژوهش‌سراها شرایط برای حضور دانش‌آموزان مستعد و توانمندی که علاقه زیادی به کارهای پژوهشی و علمی دارند، فراهم شود که خوشبختانه هرساله دانش‌آموزان توانسته‌اند استعداد خود را شکوفا کنند و در مسابقات و جشنواره‌ها، رتبه‌هایی را کسب نمایند که امیدواریم این رتبه‌ها افزایش یابد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از