حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون میراث فرهنگی لرستان:

۷۳ روستای هدف گردشگری در لرستان شناسایی شد

۷۳ روستای هدف گردشگری در لرستان شناسایی شد

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: ۷۳ روستای هدف گردشگری با قابلیت‌های مختلف در لرستان شناسایی شد.

حجت‌الله عباسیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهارداشت: استان لرستان به دلیل شرایط آب و هوایی و جاذبه‌های طبیعی یکی از مقاصد مهم گردشگری است که بسیاری از گردشگران با سفر به استان لرستان و با حضور در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، از زیبایی روستاها استفاده می‌کنند.

وی افزود: گردشگری روستایی نوعی از گردشگری است که در جذب توریست نقش بسیار مهمی است که گردشگران سعی می‌کنند با حضور در روستاها از بافت سنتی روستا، آداب و رسوم، غذاهای آن‌ها آشنا شوند.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان تصریح کرد: در استان لرستان تاکنون ۷۳ روستای هدف گردشگری شناسایی شده که این روستاها قابلیت تبدیل به روستاهای هدف گردشگری را دارند.

عباسیان بیان کرد: در حال حاضر ۱۲ روستای هدف گردشگری در استان وجود دارد که این روستاها مقصد بسیاری از گردشگران هستند و تلاش شده تا شرایط لازم فراهم گردد تا گردشگران بتوانند از مناطق دیدنی روستا و جاذبه‌های آن بازدید نمایند.

وی از تشکیل کمیته «۳۰ – ۶۰ » خبرداد و گفت: باتوجه به اینکه بخشی از تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها رخ می‌دهد از همین رو این کمیته با هدف کاهش تصادفات تشکیل شده است.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان خاطرنشان کرد: همچنین برای ایام نوروز، استراحتگاه‌هایی در شهرها ایجاد می‌شود تا افرادی که تمایل دارند بتوانند چند دقیقه‌ای را استراحت نموده و مجدد راه خود را ادامه دهند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از