حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

۹ مرکز نفس در لرستان راه‌اندازی شد

۹ مرکز نفس در لرستان راه‌اندازی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در راستای پیشگیری از سقط‌ جنین، ۹ مرکز نفس در شهرهای استان لرستان راه‌اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بهرام دلفان اظهارداشت: در زمینه پیشگیری از سقط‌های عمدی، مراکز نفس در شهرستان‌های استان راه‌اندازی شده و فعالیت دارند.

وی افزود: بانک‌ها می‌توانند ارائه تسهیلات بانکی به برخی از مراجعین مرکز نفس که نیازمند دریافت تسهیلات هستند را در اولویت قرار دهند و شرایط را برای آن‌ها تسهیل کنند، همچنین مادران باردار مراجعه‌کننده به مرکز نفس که به برخی داروهای خاص نیازمند هستند و شرایط مالی مناسب ندارند، توسط پزشک مرکز به ریاست دانشگاه معرفی شوند تا به آن‌ها رسیدگی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه در آینده اقتدار ما جمعیت ما خواهد بود، عنوان کرد: اقداماتی که در راستای اجرای برنامه جوانی جمعیت انجام می‌شود، در آینده به کشور کمک بزرگی خواهد کرد.

در ادامه داریوش شاهون‌وند دادستان مرکز لرستان به ضرورت اهمیت جوانی جمعیت تاکید کرد و گفت: همکاری دستگاه‌های اجرایی مختلف در زمینه حمایت از مرکز مردمی نفس ضروری است و از مدیران استان دعوت می‌کنیم که از مراکز نفس بازدید کنند چرا که مراکز نفس در استان نیازمند حمایت همه جانبه دستگاه‌های مختلف است.

مریم کوشکی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز اظهارداشت: با توجه به صدا درآمدن زنگ خطر جوانی جمعیت، مراکز نفس در سراسر کشور و همچنین در استان لرستان در راستای پیشگیری از سقط‌های عمدی جنین راه‌اندازی شده است که در این مراکز، ماما و روانشناس حضور دارد و به مراجعین خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی بیان کرد: مراجعه کنندگانی که به دلایل نداشتن شرایط مالی قصد سقط جنین دارند، برای انجام آزمایشات روتین بارداری به آزمایشگاه‌های بهداشت معرفی می‌شوند و به آن‌ها خدمات آزمایشگاهی رایگان ارائه می‌شود، همچنین با همکاری معاونت درمان انجام سونوگرافی رایگان نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از