حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
رئیس خانه معدن ایران:

4500 معدن فعال در کشور وجود دارد

4500 معدن فعال در کشور وجود دارد

رئیس خانه معدن ایران گفت: 4 هزار و 500 معدن فعال در کشور وجود دارد که سیاست دولت تجمیع و یا احیاء فعالیت آنهاست.

به گزارش سفیرافلاک، محمدرضا بهرامن عصر امروز در نشست فعالان معدنی استان لرستان که در اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهارداشت: بخش معدن یک بخش پیشران در اقتصاد کشور است و در برنامه هفتم توسعه، رشد ۱۳ درصدی برای بخش معدن تعریف شده و هم‌اکنون رشد معدن چهار تا پنج درصد است و برای رسیدن به رشد ۱۳ درصدی نیاز به تغییرات اساسی در بخش معدن داریم.

وی افزود: لرستان در بخش معدن مخصوصاً در بخش سنگ‌های ساختمانی یک ویژگی خاصی دارد به‌طوری که در لرستان ۱۰ نوع ماده معدنی تولید می‌شود که سرمایه‌گذاری در این بخش نیاز به زیر ساخت‌ها و آموزش‌های به روز و مناسب دارد.

رئیس خانه معدن ایران تصریح کرد: برای استفاده از منابع معدنی، فعالان در این بخش باید به حقوق معدن آشنا باشند و برای ارتقاء بخش معدن باید به همه جوانب یعنی سهم دولت، سهم بخش خصوصی و منابع انسانی توجه ویژه شود.

وی بیان کرد: در کل کشور ۴ هزار و ۵۰۰ معدن فعال وجود دارد که سیاست دولت تجمیع و یا احیاء فعالیت آنهاست و بخش خصوصی کشور امروز در معدن رشد مطلوبی داشته که این امر در استان لرستان هم رشد یافته است.

بهمن جعفری مدیرکل صمت لرستان نیز در این جلسه اظهارداشت: لرستان در حوزه معادن دارای ظرفیت زیادی است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۴۵ معدن در لرستان، افزود: در استان ۱۸ نوع ماده معدنی وجود دارد و از یک‌هزار و ۳۶۴ پرونده بهره‌برداری در حوزه صمت، ۶۰۰ تا مربوط به معادن است.

مدیرکل صمت لرستان تصریح کرد: باتوجه به اینکه در معادن استان انواع سنگ تزئینی، سیلیس، گچ، آهک، کربنات‌کلسیم وجود دارد، در این راستا زنجیره‌ای تعریف شده است.

وی بیان کرد: واحدهای بزرگی در حوزه صنایع معدنی در استان وجود دارد که نمونه آن دو واحد در حوزه فولاد است که در زمینه تولید میلگرد فعالیت دارد.

جعفری با اشاره به نوسازی ماشین‌آلات حوزه سنگبری گفت: ۲۰ درصد سنگبری‌ها در استان می‌توانند سنگ‌های با ابعاد بزرگ را تولید کنند و مابقی واحدهای سنگبری نیاز به بازسازی دارند که در این زمینه می‌توان از ظرفیت ایمیدر استفاده کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از