
نویسنده کتاب جنگ نرم:
تولید محتوای امیدآفرین خنثیکننده توطئه دشمن است
نویسنده کتاب جنگ نرم گفت: تولید محتوا با محوریت امیدآفرینی، نقش مهمی در خنثیکردن توطئههای دشمنان در جنگ نرم دارد.
امیرعلیحیدر امیری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» با اشاره به فرامین اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با مردم تبریز، اظهار داشت: رهبری در این دیدار به تولید محتوا اشاره نمودند که نشان میدهد امروز رسالت سنگینی بر عهده داریم و در راستای فرامین مقام معظم رهبری باید اقدامات قابل توجهی انجام دهیم.
وی افزود: نخستین حرکت برای تولید محتوا این است که در فضای مجازی باید واقعیتها و دستاوردها را به خوبی بیان کرد چراکه دشمن اعلام کرد میلیونها دلار برای ضربه و انحراف افکار و اعتقادات مردم در جنگ نرم هزینه کرده است لذا امروز تولید محتوای مناسب میتواند همه توطئههای دشمن را خنثی کند.
نویسنده کتاب جنگ نرم، شیوه مناسب را برای تولید محتوا امری ضروری برشمرد و تصریح کرد: آنچه میتواند سبب شود تا یک محتوا مورد قبول جوانان و مخاطبان در فضای مجازی باشد، این است که محتوا شیوا، شیرین، زیبا و به گونهای تهیه شود که بتواند جذابیت لازم را برای مخاطب داشته باشد.
امیری بیان کرد: یکی از مولفههای مهم در تولید محتوا این است که هنر، به بهترین شکل برای ساخت کلیپ و محتوای مختلف به کار گرفته شود چراکه ابزار هنر بسیار اثرگذار است و در راستای لبیک به فرامین رهبری، لازم است که موسسات فرهنگی پای کار باشند و محتوای عامهپسند را تولید نمایند تا شاهد اثرگذاری این محتواها باشیم.
وی یادآور شد: رهبری فرمودند که دشمن، ذهن مردم را هدف قرار داده و لازم است که موسسات و رسانهها در این زمینه، روایتگرِ جریانساز باشند چراکه روایتسازی موفق است که بتواند جریانساز باشد.
نویسنده کتاب جنگ نرم با اشاره به نقش رسانهها، گفت: امروز دشمن با استفاده از ابزارهای مختلف تلاش دارد تا بتواند در جنگ نرم ضربه بزند لذا باید رسانهها رسالت خود را به خوبی در این زمینه انجام دهند و با تولید محتواهایی با محوریت امیدآفرینی، سَد راه عملیات روانی دشمن در جنگ نرم باشند.
امیری خاطرنشان کرد: از طرف دیگر راهبرد دشمن ایجاد شکاف و تفرقه است و رسانهها و کسانی که میتوانند محتوا تولید کنند، باید مروج وحدت باشند.
انتهای خبر/