حالت تاریک
  • جمعه, 1403/02/21 شمسی | 2024/05/10 میلادی
فرازی از وصیت‌نامه شهید «محمد برنجی»؛

بترسيد از کنار رفتن پرده‌ها

بترسيد از کنار رفتن پرده‌ها

شهید «محمد برنجی» در وصیت‌نامه خود نوشته است: از آن روزی بترسيد كه پرده‌ها كنار می‌روند و نامه عمل آشكار شود آن روز خيلی سخت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، شهید محمد برنجی سی‌ام شهریور ۱۳۴۵، در شهرستان بروجرد به دنیا آمد. پدرش محمدکریم، قصاب بود و مادرش عصمت نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. او نیز قصاب بود. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. بیست و دوم اسفند ۱۳۶۳، با سمت تخریب‌چی در هورالعظیم براثر اصابت ترکش به دست و گردن، شهید شد. پیکر وی در زادگاهش واقع است.

 

وصيت‌نامه شهيد:

بسم الله الرحمن الرحيم

وصيت‌نامه خود را می‌نويسم ای ستارالعيوب اين بنده رو سياهت ترسان و لرزان قلم را به دست گرفته، خدايا چه بنويسم؟ چه بگويم كه خود رو سياهم. اللهم انی اليک فقير. بار خدايا من به تو محتاجم زبانم بيانم تفكرم ناتوان‌تر از آن است كه بخواهد وصيتی بنويسد.

خدايا به ياد تو آغاز می‌كنم چند كلامی با روسفيدان درگاهت، با عزيزان درگاهت با ملت شهيد پرور با امت قرآن با خانواده محترم خود.

ای عزيزان دست از خدا برنداريد دست از قرآن برنداريد. دست از پيامبر و امامان معصوم برنداريد هميشه در همه حال خدا را در نظر بگيريد هميشه خود را در نظر بگير كه خدا چه چيزی از شما انتظار دارد. به امر دنيا نگاه نكنيد كه همه اين ظواهر برای رشد شماست.

از نعمت‌های خدا استفاده كنيد برای رضای خدا ای عزيزان غافل نشويد وقت را از دست ندهيد زمان ما زمان عظيمی از لطف خداست و به قول مولا علی‌(ع)فرصت‌ها چون ابر می‌گذرند. فرصت‌ها را از دست ندهيد با تمام قدرت از دين حق دفاع كنيد بين خودتان مروت و غيرت مردانگی و عزت و شرف را روا داريد به همديگر ترحم كنيد دست و بال ضعيفان را بگيريد.

برادران و خواهران بروجردی من به شما توصيه می‌كنم به آيه قرآن در سوره طارق آيه ۹ می‌فرمايد يوم تبلی السرائر روزی اسرار باطن شخص آشكار كمی شود.

از آن روز بترسيد كه پرده‌ها كنار می‌روند و نامه عمل آشكار شود آن روز خيلی سخت است خيلی خجالت‌بار است در درگاه خدا چه جوابی‌داريد. يک مقدار فكر كنيد از وابستگی‌های دنيا دل بكنيد و لب خود را با خدای خود خالص كنيد.

من خود راه حقيق را انتخاب كرده‌ام به اين نتيجه رسيده‌ام كه بايد هجرت كرد بايد رفت بايد دل كند. حق خدا در خطر است امام حسين نظاره‌گر است امام زمان منتظر است بترسيد در مظهر اينان اشتباه نكنيد خيانت نكنيد بشتابيد به سوی حق بشتابيد به سوی لقاءالله.

ای خدا من تمام برادران و خواهران مسلمان را به تو می‌سپارم خدا لياقت شهادت را به من بده.

پدر و مادر مهربان را به تو می‌سپارم خواهران خودم كه خيلی می‌دانم داغديده هستند را به دست تو می‌سپارم. دعا می‌كنم كه همه آن‌ها را توفيق عبادت و بندگی عطا فرمائيد. صبر را همراه با شكرت برای آنان مسئلت می‌نمايم.

مادر و پدر عزيز من را ببخشيد كه فرزند خوبی نبودم. دين خود را ادا نكردم. محبت در حق شما ننمودم. به وقت پيری دست شما را نگرفتم ولی اميدوارم كه امام حسين و فاطمه زهرا دست‌گيرتان باشند.

اميدوارم هم دردتان و ناله‌كنان كسی كه وقتی دلتان می‌گيرد شما را دلداری و ترحم می‌كند بی بی فاطمه زهرا باشد چرا كه آن بزرگوار خيلی در درگاه خداوند عظمت دارد او شفابخش دل دردمندان است.

مادر و خواهر و ای پدر بزرگوام اگر خدا توفيق شهادت را به من نصيب كرد از شما انتظار دارم كه گريه زيادی نكنيد بلكه خودتان را شاد كنيد چرا كه من به لقاءالله رفتم و شما نبايد مرا از عشقم محروم نمائید. من را دعا كنيد و سرافراز باشيد.

در پايان خواستار طول عمر برای رهبر كبير انقلاب امام خمينی هستم و دعای همگانی برای امام را خواهانم و تمام خانواده و فاميل و همشهريان عزيزم را به خدا می‌سپارم ديگر وقت گراميتان را نمی‌گيرم و شما را به خدا می‌سپارم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از