حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/07/30 شمسی | 2024/10/21 میلادی
۳۴ میلیارد تسهیلات زنجیره گوشت قرمز پرداخت می‌شود
مدیرکل امور عشایری لرستان:

۳۴ میلیارد تسهیلات زنجیره گوشت قرمز پرداخت می‌شود

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: امسال ۳۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز بین عشایر لرستان پرداخت می‌شود.

هوشنگ نورمحمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهار داشت: عشایر  در تولید محصولات باغی، لبنی، پروتئینی و صنایع‌دستی نقش مهمی دارند و سالانه انواعی از تولیدات توسط عشایر وارد بازار می‌شود.

وی افزود: در راستای تولیدات عشایری، امسال مبلغ ۳۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی زنجیره تولید گوشت قرمز جهت خرید علوفه‌ دامی، پرورش دام، کشت گیاهان دارویی و صنایع‌دستی پرداخت می‌شود.

مدیر‌کل امور عشایری استان لرستان تصریح کرد: پرداخت این تسهیلات در حال حاضر آغاز شده و تاکنون ۴۰۰ طرح اشتغال‌زایی برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌ است.

 نورمحمدی عنوان کرد: عشایر لرستان سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۲۹ هزار تن لبنیات، یک هزار تن پشم و محصولات دیگری از جمله عسل، روغن حیوانی و انواعی از صنایع‌دستی را تولید می‌کنند.

وی با بیان اینکه عشایر استان یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام دارند، یادآور شد: از دیگر اقداماتی که انجام شده، توزیع ۱۷ هزار تن نهاده دامی است که برای تغدیه دام‌های عشایر در نظر گرفته شده است.

مدیرکل امور عشایری لرستان بیان کرد: سال گذشته بیش از ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال برای عشایر لرستان اختصاص یافت که پرداخت این تسهیلات نقش مهمی در بهره‌وری بالا و تولیدات عشایر دارد.

نورمحمدی گفت: با توجه به حمایت‌های صورت گرفته از جامعه عشایری، امسال ۳۰ درصد تولیدات عشایر افزایش یافته و تلاش می‌شود تا با رفع مشکلات و ایجاد شرایط و امکانات لازم، این قشر توانمند بتوانند تولیدات خود را افزایش دهند.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت عشایری استان ۱۴ هزار خانوار در قالب ۸۳ هزار نفر هستند و از این تعداد حدود ۱۱ هزار خانوار کوچ‌رو هستند.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از