حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر لرستان:

«تب دنگی» در لرستان مشاهده نشده است

«تب دنگی» در لرستان مشاهده نشده است

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تا این لحظه مورد مثبتی از ابتلا به تب دنگی در لرستان مشاهده نشده است.

حمید مخیری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهار داشت: تب دنگی یک بیماری ویروسی است و به وسیله گزش پشه‌ای به نام آئدس به انسان منتقل می‌شود که تا این لحظه مورد مثبتی از ابتلا به این بیماری در استان لرستان مشاهده نشده اما در کشور ۱۵۰ مورد از ۴۲ شهر مثبت اعلام شده است.

وی با اشاره به علائم بیماری تب دنگی، افزود: تب، سردرد شدید، درد مفاصل، درد پشت چشم، بی‌اشتهایی و استفراغ از علائم بیماری تب دنگی است و افراد دارای نقص سیستم ایمنی، زنان باردار و کودکان زیر یک‌سال بیشتر در خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند.

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: روزانه مناطقی مانند مسیر راه‌آهن و پایانه‌های بار که احتمال دارد پشه وارد استان شود پایش و رصد می‌کنیم.

وی بیان کرد: پشه آئدس روزها در صبح زود و هنگام غروب انسان‌ها را مورد گزش قرار می‌دهد و در هر ظرفی که مقداری آب در آن جمع شود مانند لاستیک‌های کهنه، ظروف یکبار مصرف رها شده در طبیعت و گلدان‌های حاوی آب تخم گذاری می‌کند.

مخیری گفت: تخلیه و تمیز کردن مرتب ظروف حاوی آب، جلوگیری از تجمع آب در زیر کولرها و استفاده از قلم دافعه حشرات و پشه بند در مسافرت و فضای بیرون از جمله اقدامات لازم برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از