حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
همسر شهید سید نورخدا موسوی:

«ولایتمداری» و «روحیه جهادی» از شاخصه‌های شهید جمهور

«ولایتمداری» و «روحیه جهادی» از شاخصه‌های شهید جمهور

همسر شهید سید نورخدا موسوی گفت: مردم‌داری، ولایتمداری، روحیه جهادی، اخلاص، صداقت و سعه‌صدر از ویژگی‌های شهید جمهور بود.

کبری حافظی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهارداشت: از نظر امام (ره) و رهبری رئیس جمهوری تراز انقلاب اسلامی است که فعال، پرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب باشد.

وی افزود: از منظر امام خمینی(ره) رئیس جمهوری مناسب است که دیندار، توان مدیریتی و اخلاص در عمل داشته باشد همچنین ساده زیست باشد و حُسن سابقه داشته باشد.

همسر شهید سید نورخدا موسوی عنوان کرد: شاخصه‌های فردی چون مردم‌داری، ولایتمداری، روحیه جهادی، اخلاص، صداقت و سعه صدر از ویژگی‌های برتر شهید جمهور بود که پیرو خط امام (ره) و رهبری و دنباله‌رو همان مکتب بود لذا انتظار می‌رود رئیس جمهور بعدی نیز این فضائل را داشته باشد که کشور و مملکت در جهت تحقق شعارها و آرمان‌های انقلاب اسلامی پیش رود.

وی بیان کرد: شهید آیت‌الله رئیسی شاخصه‌های بسیار مثبت و کارآمدی داشت و باعث شده بود که رئیس جمهوری در تراز ملی و انقلاب و مورد تایید رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد.

حافظی گفت: شهید جمهور واقعاً یک انسانی با سعه صدر بالا بودند با اخلاق اسلامی. نیش، کنایه، نقد و بداخلاقی مخالفان را تحمل می‌کرد و در برابر اهانت و تهمت آنان سعه صدر به خرج می‌داد و پاسخ منطقی و اخلاقی داشت و حتی عیب و نقص مخالفان را به رخشان نمی‌کشید.

وی یکی از شاخصه‌های مهم شهید آیت‌الله رئیسی را مردمداری دانست و تصریح کرد: شهید آیت‌الله رئیسی با مردم بود و خدمتگزار مردم به‌طوری که با تمام معنا درد و رنج مردم را حس می‌کرد و برای التیام بخشیدن به غم مردم تلاش می‌کرد.

همسر شهید سید نورخدا موسوی با بیان اینکه شهید رئیسی متواضع و فروتن بود اظهارداشت: از همه مهم‌تر آیت‌الله رئیسی ولایتمدار بود و با اینکه همه امکانات و اعتبارات را در اختیار داشت اما خودش را ملزم به اطاعت از رهبری می‌دانست و مصمم بود که باید با توجه به رهنموردهای رهبری عمل کرد و نگذاریم سخنان حضرت آقا روی زمین بماند.

وی افزود: فعالیت‌ها و اقدامات دولت شهید رئیسی ماهیت و جنبه نمایشی نداشت و خود را تماماً خدمتگزار مردم می‌دانستند و این همان معیار والاست. امام نیز گاهی می‌فرمود: به من خدمتگزار بگوئید بهتر از این است که رهبر بگوئید.

حافظی گفت: دولت شهید رئیسی دنبال تامین مصالح مردم بود و این چیزی است که بسیار ملموس است، کسانی که روحیه اشرافی‌گری دارند اصلاً تناسبی با آن معیارهای تراز جمهوری اسلامی ندارند.

وی تصریح کرد: برای پر کردن حفره‌های اقتصادی و فرهنگی که دو رکن مهم است، الگو قرار دادن دولت شهید رئیسی برای دولت بعدی قابل انتظار مردم است.

همسر شهید سید نورخدا موسوی خاطرنشان کرد: همانطور که رهبری فرمودند حماسه انتخابات مکمل حماسه بدرقه شهیدان است. این را هم باید گفت که این شهیدان ادامه دهنده مسیر می‌خواهند! پس باید در انتخابات اخلاق حاکم باشد و به‌ خاطر منافع شخصی و دیگر موضوعات مردم شاهد بی‌اخلاقی کاندیداها نباشند. سعه صدر و خوش اخلاقی شهید جمهور را فراموش نکنند و مثل همیشه مردم با حضور پر رنگ و با وحدتشان پای صندوق‌های رای بیایند و خادم جمهوری از خودشان و برای خودشان انتخاب کنند.

وی اظهارداشت: واقعاً همه ما می‌دانیم که رئیس جمهور شهید ما روحیه جهادی داشت و این روحیه باعث شده بود سفرهای استانی متعددی داشته باشند و سفرهای استانی نیز براساس روحیه جهادی و خستگی‌ناپذیری بود.

حافظی افزود: کاندیداهایی که در مناظرات شرکت می‌کنند باید اخلاق را سرلوحه خود قرار دهند و کسانی که کاندیدای مورد نظر خود انتخاب کنند قرار نیست اختلاف ایجاد کنند هر کسی می‌تواند ویژگی‌های مثبت کاندیدای خود را به دیگری تفهیم کند. ما در یک انتخابات اضطراری به سر می‌بریم و با غم سنگینی که بر ملت اسلام و ایران وارد شد واقعاً صلاح نیست که هم کاندیداها و هم طرفداران آنها به دور از اخلاق کار کنند بنابراین باید سعی کنیم در کارهایمان اخلاق و مشی شهید رئیسی را در سر لوحه کارمان قرار دهیم تا دشمن هم در این موقع نتواند سوء استفاده کند.

انتهای خبر/ 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از