حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان خبرداد:

آمادگی هواپیمای ارتش برای مهار آتش‌سوزی جنگل‌های پلدختر

آمادگی هواپیمای ارتش برای مهار آتش‌سوزی جنگل‌های پلدختر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با بیان اینکه عملیات اطفاء حریق جنگل‌های پلدختر با دو بالگرد در حال انجام است گفت: در صورت مهار نشدن حریق، هواپیمای ایلیوشین ارتش هماهنگ شده تا به منطقه اعزام شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، مهدی پازوکی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وقوع حریق در جنگل‌های پلدختر اظهار داشت: از ساعت ۶ صبح امروز بالگرد ستاد بحران برای اطفاء حریق اعزام شده و تاکنون سه سورتی پرواز انجام داده و عملیات آب‌پاشی برای مهار حریق در حال انجام است.

وی با بیان اینکه بالگرد هوافضای سپاه نیز در حال اعزام به محل حریق است تا امدادگران را برای مهار آتش‌سوزی کمک کند افزود: در صورت مهار نشدن حریق، هواپیمای ایلوشین ارتش هماهنگ شده تا به منطقه اعزام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان عنوان کرد: علی‌رغم تلاش نیروها برای اطفاء حریق این جنگل، به دلیل صعب‌العبور بودن‌، افزایش دمای هوا، پوشش گیاهی، وزش باد و گستردگی حریق تاکنون انجام نشده است و با اضافه شدن بالگرد دوم احتمالاً اطفای اولیه حریق تا ساعات آینده انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۸۰ مورد حریق در جنگل‌ها و اراضی لرستان اتفاق افتاده است تصریح کرد: سهل‌انگاری کشاورزان، آتش‌زدن پس چراهای کشاورزی، گرمای هوا و اختلافات محلی از جمله علل آتش سوزی‌های لرستان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: امسال به دلیل بارش‌های مطلوب و مناسب، پوشش گیاهی مراتع و جنگل‌های لرستان خوب است و به محض وقوع حریق و وزش باد در جنگل‌های لرستان، حجم آتش‌سوزی گسترش پیدا کرده و عملیات اطفاء حریق را با مشکل روبرو می‌کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از