حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

آمایش سرزمین برای توسعه کشور ضروری است

آمایش سرزمین برای توسعه کشور ضروری است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در مسیر توسعه کشور باید آمایش سرزمین انجام شود و لازم است بر اساس سند آمایش اقدام صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» عصر امروز در نشست با فعالان اقتصادی که در فرمانداری بروجرد برگزار شد، اظهارداشت: شهید رئیسی دارای ویژگی‌هایی از جمله خوب حرف زدن، قوی صحبت کردن، عمل کردن به صحبت‌ها، اخلاق و اعمال نیک بود که در نهایت با دارا بودن این خصوصیات به درجه شهادت نائل آمدند.

وی افزود: در مسیر توسعه کشور باید آمایش سرزمین انجام شود و لازم است براساس سند آمایش اقدام صورت گیرد لذا زمانی که زمین کم است باید به دنبال صنایع زمین‌بر نرویم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: اولین و بزرگترین مزیت استان لرستان، اقلیم است و متفاوت از بقیه استان‌هاست از همین رو باید صنایع به سمتی که حداکثر ظرفیت‌هایشان اینجاست، ببریم.

علی‌آبادی بیان کرد: لرستان از نظر انرژی برق خودکفاست و این یکی از مزیت‌های استان است و باز هم باید نیروگاه‌ها را توسعه داد چرا که در مورد انرژی‌های تجدیدپذیر استان شرایط خوبی دارد.

وی با اشاره به احیای واحدهای تعطیلی گفت: تلاش می‌شود تا جشن تکمیل و احیای واحدهای راکد انجام شود و در لرستان ۳۲۱ واحد راکد وجود دارد که با توجه زیرساخت‌ها لازم است مشارکت و کمک شود تا احیاء شوند لذا امسال جهش تولید است که باید اول بازار را توسعه دارد و رقابت عادلانه ایجاد کرد تا بازار بتواند رقابت کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: برای بازار داخلی باید فرصت به صنایع داد تا توسعه یابند و از طرفی هم باید به سمت صادرات برویم چرا که تجارت یکی از راه‌های توسعه و نگاه به صادرات مهم است.

علی‌آبادی اظهارداشت: برای حل مسائل باید تلاش کرد راه باز شود و وام و تسهیلات را به سمت شرکت‌هایی که هنوز راه‌اندازی نشدند ببریم که وام به ثروت تبدیل شود از همین روز ابتدا باید وضعیت صنایع را بررسی کرد.

وی با اشاره به وضعیت خودروسازی در کشور افزود: واردات خودرو روندی است که در کشور شروع شده و توصیه می‌شود مردم عجله نکنند و مطمئن باشند به شرایط پایدارتری دست خواهیم یافت، همچنین در زمینه خودروهای که در راستای خودروهای برقی اقداماتی شده که برای کاهش آلودگی مهم است و ۳ هزار دستگاه شارژر در حال ساخت است.

علی‌آبادی خاطر نشان کرد: امسال در تولید خودروی روند افزایش داشتیم به طوری که در آخر تیر تولید خودرو روزانه به بیش از ۶ هزار دستگاه می‌رسد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از