حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/11 شمسی | 2024/09/01 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

طرح «شهید عجمیان» گامی در جهت محرومیت‌زدایی

طرح «شهید عجمیان» گامی در جهت محرومیت‌زدایی

طرح شهید عجمیان در راستای بهبود فضای آموزشی و شاداب‌سازی مدارس با محوریت گروه‌های جهادی در لرستان اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، طرح شهید عجمیان با هدف تقویت روحیه جهادی و خودسازی معنوی و در راستای بهبود فضای آموزشی و شاداب‌سازی مدارس با محوریت گروه‌های جهادی در لرستان اجرا می‌شود.

در این طرح فعالیت‌هایی مانند تعمیر میز و نیمکت، رنگ‌آمیزی، نقاشی و شعارنویسی در مدارس محروم لرستان انجام می‌پذیرد.

بسیجی شهید سید روح‌الله عجمیان ۲۰ بهمن ۱۳۷۴ در کوهدشت لرستان متولد شد و آبان ماه سال ۱۴۰۱ در درگیری با اغتشاشگران و آشوبگران در کرج به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

گروه‌های جهادی ۱۰۰ مدرسه لرستان را رنگ‌آمیزی می‌کنند

عبدالسبحان حقیقی‌مقدم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: گروه‌های جهادی در طرح شهید عجمیان با هدف تقویت روحیه جهادی برای رنگ‌آمیزی و شاداب‌سازی به مدارس مناطق محروم اعزام می‌شوند.

وی افزود: امسال طرح شهید عجمیان از ابتدای مرداد ماه در شهرستان دنا واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده و هر استان تیم منتخب جهادی خود را به این شهرستان اعزام می‌کند.

مسئول بسیج دانش‌آموزی لرستان تصریح کرد: تیم جهادی استان لرستان در قالب یک گروه ۳۰ نفره متشکل از دانش‌آموزان دوران متوسطه به شهرستان دنا اعزام شده و فعالیت‌های جهادی از جمله رنگ‌آمیزی و شاداب‌سازی مدارس را به مدت یک هفته انجام می‌دهند.

حقیقی‌مقدم عنوان کرد: این طرح هرساله در تابستان از ابتدای مرداد ماه تا پایان شهریورماه برای دانش‌آموزان فعال می‌شود و مدارس مناطق محروم با بافت فرسوده از خدمات بهره‌مند می‌شوند.

وی گفت: بعد از بازگشت تیم جهادی اعزام شده گروه‌های جهادی به ۱۰۰ مدرسه در پنج شهرستان استان اعزام و کار شاداب‌سازی و رنگ‌آمیزی مدارس استان را انجام می‌دهند.

مسئول بسیج دانش‌آموزی لرستان افزود: مدارسی که نیاز به شاداب‌سازی دارند توسط مدیران ثبت می‌شوند، تجهیزات از طریق نوسازی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و بسیج دانش‌آموزی گروه‌های جهادی را به مدارس محروم اعزام می‌کند.

 

شاداب‌سازی ۴۰۰ مدرسه لرستان در سال گذشته

یونس بهاروند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: در طرح شهید عجمیان نیروهای مردمی و جهادی بدون گرفتن دستمزد برای شاداب‌سازی، رنگ‌آمیزی و تعمیرات مدارس اقدام می‌کنند و تجهیزات مورد نیاز توسط سازمان نوسازی در اختیار گروه‌های جهادی قرار داده می‌شود.

وی افزود: رنگ‌آمیزی فضای داخلی، شعارنویسی، نقاشی، تعمیر میز و صندلی‌، تعمیر شیرآلات و دیگر فعالیت‌ها توسط گروه‌های جهادی انجام می‌شود.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان تصریح کرد: امسال ۳ میلیارد تومان برای شاداب‌سازی مدارس لرستان در نظر گرفته شده است و سال گذشته شاداب‌سازی ۴۰۰ مدرسه در سطح استان لرستان انجام گرفت.

وی بیان کرد: در این طرح مدارسی که نیاز و محرومیت بیشتری دارند در اولویت قرار دارند و امسال گروه‌های جهادی در پنج شهرستان فعالیت می‌کنند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از