حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/11 شمسی | 2024/09/01 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

اربعین تجلی شور حسینی

اربعین تجلی شور حسینی

اربعین، تجلی شور حسینی و متصل‌کننده قیام عاشورا به قیام حضرت مهدی(عج) است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، ۴۰ روز از واقعه کربلا می‌گذرد، واقعه‌ای برای ماندگاری اسلام ناب محمدی که امام حسین(ع) قیام نمود و در همین مسیر نیز به شهادت رسید.


زائران اربعین از سراسر دنیا خود را به کربلا رساندند تا نشان‌دهند راه حق ادامه دارد، قدم‌هایی برای پیمودن مسیر عشق حسینی که آنچه در طول مسیر دیده می‌شد، سراسر شور حسینی است که در وجود همه زائران دیده می‌شود.


همه می‌آیند تا اتحاد خود را در این همایش جهانی به نمایش بگذارند و بگویند این صحنه‌ها، این ایثارگری‌ها و اتحاد، زمینه‌ای برای ظهور امام عصر(عج) است و محکم و استوار در مقابل ظلم ظالمان ایستاده و حامی مظلومان عالم هستند که با تأسی از مکتب حسینی به پیروزی برسند.

اربعین تجلی شور حسینی

نهضت حسینی بی‌نظیرترین واقعه تاریخ

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سید هادی سهرابی کارشناس مسائل دینی و مذهبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهار داشت: نهضت عاشورای حسینی بی‌نظیرترین واقعه تاریخ محسوب می‌شود و این نهضت نقطه عطف و برگشت اسلام اصیل ناب محمدی است چرا که پس از رحلت پیامبر(ص) تا چند سالی دستگاه خلافت و حکومت به دست نااهلانی سپرده شد که مردم را به انحراف بردند و اصول اسلامی و مبانی دینی به فراموشی سپرده شده بود.


وی افزود: در جریان واقعه کربلا نقش اول بر عهده سیدالشهدا(ع) بود که در قیام، جهاد و در مسیر دین اسلام جان خود را تقدیم نمود ولی بعد از عاشورا، دو نقش مهم در جهاد تبیین وجود دارد که بر عهده حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) بود که با روشنگری توانستند نقش خود را به خوبی ایفا نمایند.

 


حضرت زینب(س) پیام قیام عاشورا را به دنیا مخابره کرد



کارشناس مسائل دینی و مذهبی بیان کرد: اینکه گفته می‌شود «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود»، در واقع بیان این واقعیت است و با مرور این واقعه می‌بینیم این نقش، کلیدی و اساسی است و اگر حضرت زینب(س) نبود این قیام ناتمام باقی می‌ماند لذا این بانوی بزرگ با عزت و صلابت در کوفه و شام در مجالسی که وارد شد، خطبه‌خوانی‌هایی را انجام داد و این روشنگری سبب ماندگاری قیام کربلا شد و عزتمندانه و مقتدرانه در مسیر امام حسین(ع) پیغام این قیام را مخابره و مردم را بیدار نمود.


سهرابی تصریح کرد: این نقش مهم حضرت زینب(س) را نمی‌شود در این قیام نادیده گرفت چرا که یک نقش اصلی است و نقش هیچ زنی در نهضت عاشورا مانند حضرت زینب(س) پررنگ نمی‌بینیم و تنها زنی است که با عظمت به رسالت خود عمل می‌کند و پرچمداری این بانوی قهرمان کربلا در جهاد تبیین اگر نبود، ممکن بود بخشی از قضیه این قیام مهم، نامفهوم و مبهم باقی بماند.


وی عنوان کرد: وقتی اسراء را به کوفه و شام بُردند، مردم مواجه بدی با آن‌ها داشتند ولی خطبه‌های حضرت زینب(س) کاری کرد که خیلی از مردم بیدار شدند و از همان‌جا حق روشن شد که حق امام حسین(ع) و باطل، دستگاه خلافت یزید است.


کارشناس مسائل دینی و مذهبی با بیان اینکه مبارزه با ظلم و ستم یکی از مهم‌ترین مولفه‌های نهضت کربلا است، گفت: حق‌طلبی‌، مقاومت‌ و ایستادگی در برابر دشمن از عناصر مهم این قیام محسوب می‌شود و امروز هر کسی تاریخ را بررسی کرده و طبق این مولفه‌ها حرکت کند، پیروز شده و این طبق الگوی کربلا است.


سهرابی نهضت عاشورا را یک قیام پیروزمندانه برشمرد و افزود: هر تحلیل‌گری این را به خوبی بیان می‌کند و هر ملت مظلومی که بتواند در برابر ظلم بایستد و با اعتقاد و باور علیه ظلم قیام کند و از خود مقاومت نشان‌دهد، پیروز میدان است که مردم غزه با ایستادگی و مقاومت پیروز میدان خواهند بود.


وی با اشاره به اینکه امروز می‌بینیم در دل حادثه کربلا پدیده‌ای به نام اربعین حسینی ظهور کرده است، گفت: راهپیمایی اربعین در امتداد این قیام حسینی است و به دنبال و امتداد همان نهضت ایجاد شده که متصل‌کننده قیام حسینی به قیام مهدی(عج) است.

اربعین تجلی شور حسینی

اربعین بزرگترین همایش اجتماع تاریخ بشریت

 


کارشناس مسائل دینی و مذهبی اظهار داشت: مسئله اربعین جغرافیایی ندارد و تمام مرزها را درنوردیده است به طوری که از ادیان و مذاهب مختلف و با سلیقه‌های مختلف در حرکت اربعین شرکت می‌کنند و این جاذبه امام حسین(ع) آن را جذب کرده که می‌بینیم از قلب اروپا و آمریکا هم می‌آیند تا این صحنه را از نزدیک ببیند و خیلی از مردم پیوند خوردند به پیاده‌روی اربعین و آنچه امروز در پیاده‌روی به عنوان همایش بزرگ در تاریخ بشر می‌بینیم که میلیون‌ها نفر می‌آیند و امام حسین(ع) محور اتحاد و همبستگی آن‌هاست، این همان چیزی است که می‌تواند بستری را برای ملت‌ها فراهم کند تا مسئله ظهور هم به فضل الهی بتواند رقم بخورد.


سهرابی یادآور شد: هر کسی اربعین را تجربه کرده، ویژگی و خصوصیاتی را دیده است، همان‌گونه که در کربلا از همه نوع انسانی آمدند و زیر پرچم سیدالشهدا(ع) قرار گرفتند و کنار حق باقی‌ماندند، امروز اربعین هم انسان‌های مختلف را کنار هم جمع می‌کند و آن اتحاد که امام حسین(ع) شکل می‌دهد، همه تجلی آیات قرآن است به طوری که ایثار و مودتی که در اربعین دیده می‌شود بی‌نظیر است و اگر در بخش‌های فردی و سیاسی زندگی انسان این ویژگی‌ها وارد شود، بستر خوبی را برای ظهور و جامعه امام زمان(عج) فراهم می‌کند.


وی خاطرنشان کرد: از جهتی می‌بینیم این‌ها همه اقتدار امت اسلام را نشان می‌دهد که با محوریت امام حسین(ع) اتفاق می‌افتد و می‌بینیم اراده الهی این است که به وسیله اربعین، حق به قدرت خود خواهد رسید و ظلمی در کره خاکی نباشد.

اربعین تجلی شور حسینی

اربعین، نشان‌دهنده ادامه راه حق امام حسین(ع) است

 

رضا جافری تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهار داشت: راهپیمایی اربعین حسینی دارای ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است که ملت‌ها در این مراسم همبستگی و اتحاد خود را به دنیا نشان می‌دهند.


وی با اشاره به نقش پیاده‌روی اربعین در بیداری اسلامی، افزود: مهم‌ترین پیام اربعین، ایستادگی در برابر دشمنان است و امروز می‌بینیم که همین بیداری اسلامی سبب شده تا جوانان و دانشجويان زیادی از کشورهای مختلف در دفاع از مظلومیت غزه و فلسطین قیام کنند و این برگرفته از نهضیت حسینی است.


تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: امروز دشمن به شدت از اجتماع بزرگ اربعین نگران شده است چرا که اتحاد جهان اسلام و جبهه حق، سبب نابودی دشمنان و شیاطین می‌شود و ارزش‌های اسلامی هر روز در جهان گسترده‌تر می‌شود.


جافری بیان کرد: ایجاد تفرقه، یکی از سیاست‌های اصلی دشمن است که بین ملت‌ها جدایی ایجاد کند اما آنچه در صحنه‌های اربعین دیده می‌شود، سراسر اتحاد و همبستگی است که این اتحاد ملت‌ها، زمینه‌ساز ظهور است.


وی گفت: در مراسم راهپیمایی اربعین، زائران نشان می‌دهند که راه حق امام حسین(ع) ادامه دارد و همچنین بیزاری و نفرت خود را از دشمنان نشان می‌دهند که نهضت حسینی و الگوگیری از این قیام، منجر به پیروزی ملت‌های آزادی‌خواه خواهد شد.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از