حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی

اساتید قرآن در تهران گرد هم جمع می‌شوند

اساتید قرآن در تهران گرد هم جمع می‌شوند

هجدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان و حافظان ممتاز قرآن کریم با موضوع «اثرگذاری تلاوت بر مخاطب»، ۶ تا ۸ دی‌ماه ۱۴۰۲ در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، هجدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان و حافظان ممتاز قرآن کریم با موضوع «اثرگذاری تلاوت بر مخاطب»، ۶ تا ۸ دی‌ماه ۱۴۰۲ در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

نشست امسال در سه محور اصلی برگزار می‌شود که به شرح ذیل است.

محور اول: مؤلفه‌های اثرگذاری ۱. جایگاه ترجمه و تفسیر در تلاوت تأثیرگذار ۲. نقش قرائات مختلف (نافع، حمزه و…) در تلاوت اثربخش ۳. شناخت محدوده مطلوب صدا و ارتباط آن با تلاوت اثرگذار ۴. جایگاه لحن بیانی در تلاوت تأثیرگذار ۵. نقش قطع و وصل عبارات قرآنی در تلاوت اثربخش ۶. تکرار فرازهای تلاوت و نقش آن در تلاوت اثرگذار ۷. مخاطب‌شناسی (ذائقه، نیاز و سایر اقتضائات) و ارتباط آن با اثربخشی تلاوت.

محور دوم: مقتضیات اجرایی اثرگذاری ۸. نقش صداوسیما در تأثیرگذاری تلاوت بر مردم ۹. جایگاه مساجد، محافل عمومی و مسابقات در اثرگذاری تلاوت ۱۰. نقش فضای مجازی در تأثیرگذاری تلاوت بر مخاطب ۱۱. وظایف مراکز و نهادهای مسئول در فراهم کردن زمینه ارائه تلاوت‌های اثرگذار.

محور سوم: میزگردهای تخصصی میزگرد اول، وظایف قاریان قرآن (در عرصه‌های اخلاق، اجتماع، فرهنگ، سیاست و…) در سطوح ملی و بین‌المللی میزگرد دوم – نقد و بررسی برنامه تلویزیونی «محفل» (پخش‌شده از شبکه سه سیما).

انتهای خبر/

منبع: فارس

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از