حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان:

اعتبارات عمرانی لرستان ۴۶ درصد افزایش یافت

اعتبارات عمرانی لرستان ۴۶ درصد افزایش یافت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان گفت: اعتبارات عمرانی لرستان امسال نسبت به سال گذشته ۴۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان، سمانه حسن‌پور اظهارداشت: جمع اعتبارات استانی در سال ۱۴۰۱ رقمی بالغ بر هزار و ۸۶۹ میلیارد تومان و توازن ملی ۶۱۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات توازن ملی بوده است.

وی افزود: این ارقام در سال ۱۴۰۲ به رقم ۲ هزار و ۷۴۳ میلیارد تومان برای اعتبارات استانی و ۷۵۴ میلیارد تومان نیز برای توازن ملی اختصاص یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان با بیان اینکه رشد اعتبارات در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال، حدود ۴۱ درصد بوده است، عنوان کرد: رشد توازن ملی ۲۳ درصد و رشد اعتبارات استانی حدود ۴۷ درصد بوده است.

وی بیان کرد: اعتبارات در سال گذشته ۳ هزار و ۴۹۷ میلیارد تومان بود که برای ۱۴۰۳ در لایحه بودجه این رقم به ۵ هزار و ۹۶ میلیارد تومان رسیده است که نسبت به سال گذشته نزدیک ۴۶ درصد رشد دارد.

حسن‌پور با مقایسه اعتباراتی که در سال‌های ۱۴۰۱، ۱۴۰۲ و همچنین برای ۱۴۰۳ لحاظ شده است، گفت: اعتبارات هزینه‌ای در سال ۱۴۰۱، ۹۵۴ میلیارد تومان با تخصیص ۱۰۰ درصد، در سال، اعتباری معادل هزار و ۲۳۱ میلیارد تومان با تخصیص ۱۰۰ درصد و در سال ۱۴۰۳، آنچه تاکنون پیش‌بینی شده رقمی بالغ بر هزار و ۵۴۱ میلیارد تومان است که با این رقم، اعتبارات هزینه‌ای حدود ۳۸ درصد نسبت به سال گذشته داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان با اشاره به اعتباراتی که سفر رئیس جمهور برای استان داده شد گفت: قاعدتاً چون برنامه‌های سفر ریاست جمهور و هیأت دولت تا پایان ۱۴۰۳ است مابقی اعتبارات هم در طول برای پروژه‌های عمرانی استان اختصاص خواهد یافت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از