حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/07/08 شمسی | 2024/09/29 میلادی
الگوگیری جبهه مقاومت از دفاع مقدس
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

الگوگیری جبهه مقاومت از دفاع مقدس

امروز یمن، عراق، لبنان و دیگر آزادی‌خواهان جهان از مقاومت مردم ایران در دوران دفاع مقدس الگو‌گیری کردند و در مقابل یک کشور جنایتکار و کودک‌کش ایستادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، در ابتدای انقلاب، دشمنان ایران اسلامی با دسیسه‌های مختلف قصد داشتند چراغ پُرفروغ انقلاب را خاموش کنند، انقلابی که شعله‌ور شده بود و قرار بود تمام مردم دنیا متوجه آن شوند.

رزمندگان ما با تأسی از امام حسین (ع) و فرمان حضرت امام (ره)، با دست خالی، اخلاص، صبر و مقاومت در مقابل بیش از ۴۰ کشور تا دندان مسلح که صدام را به جلو انداخته بودند تا به خاک‌های ما تجاوز کند ایستادگی کردند و دشمن را شکست دادند.

دفاع مقدس یادآور خاطرات مردانیست که خالصانه جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و با رشادت‌ها و دلاوری‌ها اجازه ندادند یک وجب از خاک این سرزمین به دست بیگانگان بیفتد.

 

نهادینه کردن فرهنگ مقاومت در دنیا دستاورد دفاع مقدس

محسن رشیدی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: ما در دفاع مقدس به دنبال فتح خاک نبودیم بلکه به دنبال فتح ارزش‌ها بودیم، دفاع مقدس به ما آموخت که بر اساس معنویت، تقوا و با تأسی از ائمه اطهار (ع) که به ما آموختند و ما عاشورائیان از آن عبرت گرفتیم در مقابل جهانیان بایستیم و بعد از هشت سال با آن همه هجمه‌های داخلی و خارجی سرافراز از جنگ خارج شویم.

وی افزود: ایستادگی و ثمره مقاومت ما در دوران دفاع مقدس این شد که امروز یمن، عراق، لبنان و دیگر آزادی خواهان جهان از مقاومت مردم ایران الگو‌گیری کردند و در مقابل یک کشور جنایتکار و کودک‌کش ایستادند، گرچه تجاوز‌های دشمن روز به روز بیشتر می‌شود اما جبهه مقاومت در مقابل دشمنان قد علم کرده و قدرتمندانه دست برتر را دارد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان تصریح کرد: ما الگویی را در جهان پیاده کردیم و الگوی ما این است که در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم، نه سلطه‌ای را می‌پذیریم و نه به کسی تعدی می‌کنیم اگر کسی به ما تعدی کند قطعاً پاسخ خواهیم داد و به فضل خدا پیروزیم.

وی با اشاره به رشادت‌های مردم در دوران دفاع مقدس، بیان کرد: هیچ کشوری را در دنیا سراغ نداریم که در آن مردم عادی در کنار نیروهای نظامی بجنگند، انقلاب از بَطن مردم به وجود آمده بود و ما نیروهایی داشتیم که در آن زمان حساس که امام (ره) پیام دادند که جبهه‌ها نیاز به رشادت و دلاورمردی‌ها دارد، مردم ما اطاعت کردند و در کنار نیروهای مسلح ایستادگی کردند، در دفاع مقدس خیل عظیمی از مردم در جبهه و در پشت جبهه حضور داشتند که باعث شد ما از میدان سرافراز بیرون آمدیم.

رشیدی عنوان کرد: انقلاب اسلامی مردمی است و امروز مشکلاتی مانند مشکلات اقتصادی وجود دارد اما ما روز اول برای اقتصاد انقلاب نکردیم بلکه ما برای دین انقلاب کردیم و امروز پای آرمان‌ها، دین و امامین انقلاب هستیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به دستاورد‌های دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: صدور انقلاب اسلامی به همه جهان، پرورش استعداد‌ها، نهادینه کردن فرهنگ مقاومت در دنیا، تکیه نکردن بر دیگران و توانمندی نیروهای مسلح ازجمله دستاوردهای مهم دفاع مقدس است.

 

ضرورت جهاد تبیین در حوزه دفاع مقدس

سردار نعمت‌الله باقری فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان نیز ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره دفاع جانانه مردم ایران در مقابل دشمنان انقلاب اسلامی در دفاع مقدس، اظهار داشت: مردم یکی از عناصر اصلی و اثرگذار در دفاع مقدس بودند و یکی از عوامل پیروزی ما در دفاع مقدس دفاع جانانه مردم در نقاط مختلف کشور بودوی افزود: در دفاع مقدس حوادث و اتفاقات بسیاری رخ داده است و پیروزی‌های زیادی نصیب ما شد، در این  هشت سال علی‌رغم اینکه تنها و مظلوم بودیم اما جانانه مقاومت کردیم و یک وجب از خاک ما در دست دشمن قرار نگرفت.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان تصریح کرد: پشتیبانی‌های مردم در دفاع مقدس، تقدیم ۲۲۰ هزار شهید، جانبازان و آزادگان، مدیریت جنگ توسط امام خمینی (ره)، ایمان رزمندگان، مدیریت فرماندهان و صبر خانواده‌ها از ویژگی‌های اصلی و شاه بیت‌های دفاع مقدس است که باعث پیروزی ما شد.

وی بیان کرد: موضوعاتی مانند حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و دفاع از ولایت که امروز به عنوان چالش در جامعه وجود دارند در وصیت‌نامه شهدا به عنوان اولویت مطرح است.

سردار باقری عنوان کرد: امروز راهبرد دشمن در مقابله با جمهوری اسلامی تغییر کرده و این راهبرد از جنگ سخت به جنگ نرم تبدیل شده است، نام شهدا با ادامه راه شهدا محفوظ می‌ماند و امروز باید جهاد تبیین را در حوزه دفاع مقدس انجام داد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از