حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/11 شمسی | 2024/09/01 میلادی
استاندار لرستان:

اولویت ما برپایی نماز جماعت در روستاهاست

اولویت ما برپایی نماز جماعت در روستاهاست

استاندار لرستان گفت: یکی از اولویت‌های ما برقراری نماز جماعت و حضور امام جماعت در روستاهاست که برای این موضوع نیازمند خانه عالم هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، ابوطالب شفقت ظهر امروز در جلسه شورای اقامه نماز که در استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: آغاز مسئله تدین در اسلام اقامه نماز و اقامه نماز با نماز خواندن متفاوت است مسئولان نباید فقط نماز بخوانند بلکه باید نماز را اقامه و بستر نماز خواندن را برای همه فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه رمق استقبال از نماز جماعت در برخی ادارات استان به دلایل مختلفی وجود ندارد، افزود: اگر یک مدیر در جامعه اسلامی تدین داشته باشد و این تدین را مردم باور کنند مردم به سمت تدین می‌روند و اگر باور نداشته باشند در مردم و جامعه تزلزل ایجاد خواهد شد.

استاندار لرستان تصریح کرد: همه دستگاه‌ها اعتبار یک درصدی دارند و اولویت هزینه‌بندی با دستگاه‌هاست، دستگاه‌ها منابع دارند و منع قانونی هم ندارند بنابراین همه دستگاه باید گزارش دهند که در زمینه برنامه‌های آموزشی و فرهنگی چه کارهایی را انجام داده‌اند.

وی بیان کرد: اگر مدعی حکمرانی اسلامی هستیم باید مسجد محور عمل کنیم، یکی از اولویت‌های ما برقراری نماز جماعت و حضور امام جماعت در روستاهاست که برای این موضوع نیازمند خانه عالم هستیم، خانه عالم اولین نیازمندی داشتن یک طلبه در روستاست که باید در اولویت باشد و در این موضوع اولویت با روستاهای پرجمعیتی است که روحانی محلی ندارند.

شفقت عنوان کرد: نماز خانه‌های ادارات باید زیبا و شکیل‌تر باشند که کارکنان نسبت به نماز خواندن رغبت داشته باشند همچنین نیاز است در مسیر جاده‌ها کنترل و نظارت نمازخانه‌‌ها صورت گیرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از