حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیر جهاد کشاورزی بروجرد:

نخستین محموله سیب بروجرد به هندوستان صادر شد

نخستین محموله سیب بروجرد به هندوستان صادر شد

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: نخستین محموله 50 تُنی سیب بروجرد به هندوستان صادر شد.

به گزارش سفیرافلاک، جواد گودرزی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: امروز اولین محموله سیب‌های صادراتی باکیفیت پس از بسته‌بندی از شهرستان بروجرد به مقصد هندوستان صادر شد.

وی افزود: در مرحله اول ۵۰ تن سیب قرمز درجه یک به هندوستان صادر شده ولی با توجه به درخواست برای صادرات این محصول بی‌نظیر و باکیفیت، پیش‌بینی می‌شود امسال بالغ‌بر ۲ هزار تن سیب به کشورهای هندوستان، پاکستان و آفریقای جنوبی صادر شود.

مدیرجهاد کشاورزی بروجرد تصریح کرد: بروجرد با دارا بودن یک‌هزار و ۹۰۰ هکتار باغات سیب و تولید سالانه ۴۸ هزار تن سیب قرمز و زرد، قطب تولید سیب شناخته شده است.

گودرزی بیان کرد: بروجرد به دلیل آب و هوای مناسب و خاک حاصلخیزی که دارد، انواعی از محصولات باغی در این شهرستان تولید می‌شود که سیب، آلبالو، گیلاس و آلوی این منطقه از کیفیت و طعم بی‌نظیری برخوردار است و شرایط لازم را برای صادرات دارند.

وی عنوان کرد: بخشی از سیب‌های تولیدی بروجرد به کشورهای دیگر صادر می‌شود و بخشی هم در سردخانه‌ها برای میوه شب‌عید ذخیره‌سازی می‌شود، همچنین سیب‌های درجه سه و پادرختی هم برای فرآوری به کارخانه‌هایی که دارای صنایع تبدیلی هستند فرستاده می‌شود تا به ترشک، لواشک، کمپوت و سرکه تبدیل شوند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از