حالت تاریک
  • جمعه, 1403/02/28 شمسی | 2024/05/17 میلادی
فرمانده سپاه لرستان:

ایده‌های جهش تولید حمایت می‌شوند

ایده‌های جهش تولید حمایت می‌شوند

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به حمایت از ایده‌های جهش تولید و نقش مشارکت مردم اظهارداشت: بنا شده طی یک ماه ایده‌ها شناسایی و از آن‌ها حمایت لازم انجام گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، سردار نعمت‌اله باقری ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان لرستان با اشاره به نام‌گذاری شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) از سوی مقام معظم رهبری اظهارداشت: امسال با هم‌افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی لرستان و با محوریت شورای فرهنگ عمومی برای تحقق شعار سال اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه شعار امسال نیز با شعارهای سال قبل مقام معظم رهبری یک پیوستگی دارد افزود: اگر ما از همان ابتدا در حوزه‌های مختلف آن را محقق می‌ساختیم امروز با مشکلات کمتری مواجه بودیم.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان شاه کلید اصلی تحقق شعار سال را مردم دانست و عنوان کرد: مردم از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون با حضور همیشگی خود در صحنه موفقیت‌های بی‌شماری رقم زده‌اند، در بحث اقتصاد نیز اقتصاد باید مردمی شود.

وی به لزوم استفاده از ظرفیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در لرستان تاکید و گفت: بازگویی و بازنشر الگوهای موفق و تقویت آموزش‌های مهارتی در تحقق شعار سال بسیار موثر است.

سردار باقری تصریح کرد: مهارت‌آموزی متناسب با بازار کار استان لرستان نیست، همچنین واگذاری اعتبارات تبصره ۱۸ متناسب با سازمان‌های مرتبط با تولید نیست و باید مراقب بود که این اعتبارات به انحراف نرود.

وی با اشاره به حمایت از ایده‌های جهش تولید و نقش مشارکت مردم اظهارداشت: بنا شده طی یک ماه ایده‌ها شناسایی و از آن‌ها حمایت لازم انجام گیرد.

اعظم روانشاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در این جلسه عنوان کرد: یکی از راهبردهای اساسی کشور، شعار سال است و امسال برای تحقق شعار سال با هم‌افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی استان و با محوریت شورای فرهنگ عمومی در حوزه ظرفیت‌های تولید استان، نقاط ضعف و قوت شناسایی می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به لزوم شناسایی حلقه‌های میانی و استفاده از مشارکت‌های مردمی اشاره کرد و گفت: جلسات و کارگروه‌هایی ذیل شورای فرهنگ عمومی تشکیل می‌شود تا در راستای تحقق شعار سال، مصوباتی در شورای فرهنگ عمومی به دست آید.

وی اظهارداشت: براساس بررسی‌های انجام شده ۸۰ درصد فعالیت‌های اقتصادی کشور دولتی است و تنها هفت درصد فعالیت‌های اقتصادی کشور با مشارکت مردمی انجام می‌شود و ۱۳ درصد توسط بخش خصوصی است از این رو باید همه ظرفیت‌های استان برای تحقق شعار سال بسیج شوند در این رابطه در شورای فرهنگ عمومی نیز اقدامات فرهنگی مورد نیاز جهت تحقق شعار سال باید مورد توجه قرار گیرد.

روانشاد با بیان اینکه از پیوست فرهنگی شعار سال در روزهای آینده ابلاغ می‌شود افزود: اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و شوراهای فرهنگ عمومی استان لرستان تلاش خود را برای تحقق شعار سال به کار می‌گیرند.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از