حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
امام جمعه پلدختر:

ایستگاه‌های پمپاژ کشاورزی پلدختر تکمیل شود

ایستگاه‌های پمپاژ کشاورزی پلدختر تکمیل شود

امام جمعه پلدختر با بیان اینکه شهرستان پلدختر ظرفیت‌های زیادی در بخش‌های مختلف دارد، گفت: ایستگاه‌های پمپاژ این شهرستان تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حجت‌الاسلام سید محسن موسوی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان پلدختر که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه پلدختر قدمگاه شهیدان در هشت سال دفاع مقدس بوده و به نسبت به جمعیت، بیش از ۳۵۰ شهید تقدیم انقلاب و نظام نموده و به هویزه ثانی معروف است، اظهار داشت: پلدختر جزء محروم‌ترین بخش‌های استان لرستان است که انتظار داریم مسئولان توجه بیشتری به این شهرستان داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه استاندار با حضور میدانی مشکلات این شهرستان را بررسی کرد، افزود: نقاط قوت شهرستان گفته نمی‌شود، این شهرستان نقاط قوت و ظرفیت‌های زیادی دارد که باید مورد استفاده قرار گیرند.

امام جمعه پلدختر عنوان کرد: شهرستان پلدختر در بخش کشاورزی ظرفیت‌های زیادی دارد و مرغوب‌ترین گندم استان در این شهرستان تولید می‌شود. 

وی با اشاره به رها شدن مصلی این شهرستان، بیان کرد: انتظار داریم استاندار لرستان این پروژه را ویژه ببینید و تکمیل پروژه در دستور کار قرار گیرد. 

موسوی با اشاره به اینکه بهره‌برداری از ایستگاه‌های پمپاژ پلدختر به آرزوی دیرینه‌ای برای مردم این شهرستان تبدیل شده است، گفت: شهرستان حاصلخیزترین دشت‌ها را دارد ولی تشنه هستند که انتظار داریم برنامه‌ریزی کنید تا حداقل دو ایستگاه از این پمپاژها به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به ظرفیت شیلات در پلدختر و ضرورت توسعه این ظرفیت، تصریح کرد: مردم در منطقه رنگین‌بان پلدختر زمین‌های کشاورزی خود را تقدیم کرده تا شیلات ایجاد شده و برای آنان اشتغال‌زایی صورت گیرد، پیمانکار زیرساخت آن را آماده کرده ولی شیلات مخالفت می‌کند که انتظار داریم اقدام خوبی در این زمینه صورت بگیرد. 

امام جمعه پلدختر با بیان اینکه تکمیل جاده پلدختر به خرم‌آباد مطالبه جدی مردم پلدختر است، یادآورشد: مینی پالایشگاه پلدختر ظرفیت بسیار خوبی دارد و با فعالیت آن کار صنعت در پلدختر شروع شده و ظرفیت این را دارد که در طول سال ۲۴۰هزار تن قیر تولید کند که باید از این ظرفیت استفاده شود.

وی بیان کرد: شهرداری‌های لرستان حواله قیر خود را از تبریز دریافت می‌کند که باید ظرفیت پلدختر را فعال کرد و از آن استفاده شود.

موسوی گفت: در سفر رئیس جمهور شهید به لرستان وی به طور شفاهی موضوع امهال وام‌های سیل‌زدگان را مطرح کردند که انتظار داریم این موضوع به بانک‌های پلدختر ابلاغ شود تا مشکلات مردم در این زمینه برطرف شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از