حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
معاون هواشناسی لرستان خبر داد:

بارش برف و باران در لرستان

بارش برف و باران در لرستان

معاون هواشناسی لرستان گفت: روز جمعه سامانه بارشی وارد جو استان می‌شود که بارش برف و باران را به دنبال دارد.

زینب اکبری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، در رابطه با آخرین وضعیت آب و هوای لرستان طی ساعات و روزهای آینده اظهارداشت: روز جمعه یکم دی ماه سامانه بارشی وارد جو استان می‌شود که با توجه به فعالیت این سامانه هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شده است.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی مخاطراتی همچون افزایش ابر، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و کاهش دما را به دنبال دارد افزود: در شهرهای سردسیر استان رگبار برف پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات و نواحی کوهستانی نیز بارش برف انتظار می‌رود.

معاون هواشناسی لرستان با اشاره به اینکه تمام نقاط استان تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار می‌گیرد گفت: فعالیت این سامانه روز دوشنبه چهارم دی ماه پایان می‌یابد.

وی با اشاره به لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد، ایجاد رواناب و آبگرفتگی معابر و خسارت به سازه‌های موقت در مدت زمان مذکور عنوان کرد: خسارت به محصولات باغی و زراعی، کولاک برف در محورهای مواصلاتی کوهستانی، مه آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی از دیگر مخاطرات پیش‌بینی شده است.

اکبری تاکید کرد: مردم از سفرهای غیرضروری اجتناب و از تردد و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کنند.

وی به لزوم آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی استان تاکید کرد و اظهارداشت: توصیه می‌شود پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تحکیم انواع سازه‌های سبک و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم انجام گیرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از