حالت تاریک
  • جمعه, 1403/02/28 شمسی | 2024/05/17 میلادی

با اعتبارات بودجه‌ای نیروهای مسلح موافقت شد

با اعتبارات بودجه‌ای نیروهای مسلح موافقت شد

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ درباره جدول ۲۱ در مورد اعتبارات بودجه‌ای نیروهای مسلح موافقت کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جدول ۲۱ در خصوص توزیع اعتبارات نیروهای مسلح با ۱۶۹ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۰ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

حمیدرضا حاجی بابایی در توضیح بخش درآمدی جدول ۲۱ لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: مجلس یازدهم اقدامات مؤثری در حوزه‌های مختلف از محرومیت‌زدایی گرفته تا حوزه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، مسائل فرهنگی و بحث تولید تاکنون داشته است؛ حدود ۳۱ میلیارد تومان در بودجه امسال به موضوع تولید اختصاص تا در حوزه استانی و ملی تخصیص داده شود.

وی ادامه داد: در جدول ۲۱ مجلس گام بلندی برای اقتدار و امنیت دفاعی کشور برداشته است که در جای خود یک حرکت اجتماعی، فرهنگی، سیاسی محسوب می‌شود. توزیع اعتبارات نیروهای مسلح در جدول ۲۱ به‌صورت جزئی بررسی شد که در آن حدود ۱٫۸ دهم میلیارد یورو در آنجا تخصیص داده شده که زوایای مختلف امنیت کشور را از مرزها گرفته تا پایتخت را مورد بررسی قرار می‌دهد. جلسات گوناگونی بین دولت و مجلس برای بودجه امنیت و دفاع ملی گذاشته شد تا این مسئله مورد توجه قرار بگیرد، با تصویب این بودجه به مسئله دفاعی کشور پیام قدرتمندی داده می‌شود.

حاجی بابایی در ادامه تأکید کرد: این رقم یعنی ۱٫۸ دهم میلیارد یورو، نرخ تصویبی دولت بوده است.

معاون سازمان برنامه‌وبودجه در مخالفت با جدول ۲۱، گفت: دولت مساعدت در این حوزه را به‌اندازه کافی انجام داده، همچنین مبلغ ۱٫۸ دهم میلیارد یورو که در آن قرار داده‌شده از محل تهاتر نفت بوده، در مجلس ۱٫۸ دهم میلیارد یورو مازاد بودجه است، این عدد بالاتر از مبادلات ارزی کشور است، موجب اختلال در بازار ارز می‌شود، دولت با این مسئله مخالف است، دو نرخی بودن ارز در حال حاضر مشکلات زیادی را در کشور ایجاد کرده است.

انتهای خبر/

منبع: تسنیم

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از