حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
بخش‌هایی از بافت تاریخی خرم‌آباد مرمت می‌شود
معاون میراث فرهنگی لرستان:

بخش‌هایی از بافت تاریخی خرم‌آباد مرمت می‌شود

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: بخش‌هایی از بافت تاریخی خرم‌آباد با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مرمت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، زهرا بهاروند اظهار داشت: بافت تاریخی خرم‌آباد با بیش از ۸۰ هکتار در مرکز شهر واقع شده که دارای آثار تاریخی فراوانی از جمله خانه‌های تاریخی، کاروانسرا، حمام و بخش‌های دیگری است.

وی افزود: این آثار تاریخی می‌توانند با مرمت و ساماندهی تبدیل به ظرفیت گردشگری در بافت تاریخی شده و همچنین به ادامه حیات خود جهت انتقال به نسل‌های آینده به عنوان میراث فرهنگی ادامه دهند.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان تصریح کرد: در این راستا اداره کل میراث فرهنگی با توجه به تخصیص اعتبار در این پروژه، اقدام به مرمت بخش‌هایی از بافت شامل کف‌سازی گذرها، بازسازی نماهای قدیمی، مرمت و احیاء سقاخانه موجود در بافت و کف‌سازی بخش‌هایی از بافت نموده است.

بهاروند بیان کرد: همه مرمت‌ها براساس سبک گذشته و با مصالح همگون در حال انجام می‌باشد که این پروژه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حال انجام است.

انتهای خبر/
 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از