حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
کارشناس مسائل سیاسی:

برخی با شانتاژ می‌خواهند شرایط سخت تکرار شود

برخی با شانتاژ می‌خواهند شرایط سخت تکرار شود

کارشناس مسائل سیاسی گفت: امروز همین افراد با شانتاژ و گِل‌آلود کردن فضای ذهنی افراد جامعه، سعی دارند تا دوباره همان شرایط را تکرار کنند و یک رویکرد «ما می‌توانیم» و رویکرد دیگر «ما نمی‌توانیم» است که مردم انتخاب خواهند کرد.

مهدی اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهارداشت: امروز دو رویکرد برای اداره امور کشور وجود دارد، یکی رویکرد «ما می‌توانیم» و رویکرد دیگر «ما نمی‌توانیم» است که رویکرد ما می‌توانیم براساس فعال کردن و استفاده از ظرفیت‌های داخلی و استفاده از نیروهای توانمند و جوانان داخل است.

وی افزود: رویکرد دیگری که دیده می‌شود، رویکرد ما نمی‌توانیم است، این گروه فکری اعتقاد دارند اگر می‌خواهیم مشکلات حل شود باید به خارج از کشور متوسل شد، از همین رو اثرات و نتایج این دو رویکرد را در کشور مشاهده کرده‌ایم.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: امروز خود همین افرادی که چشم به خارج از کشور دارند، به جای اینکه پاسخگو باشند، مدعی هستند و همچنان بیان می‌کنند که رفع مسائل و مشکلات را باید از خارج کشور پیگیری کرد.

اسماعیلی بیان کرد: در کشور ما ظرفیت‌های بسیار زیادی وجود دارد اما وقتی این جریان فکری برای رفع مشکلات به بیگانگان نگاه می‌کنند و جوابی نمی‌گیرند و با توجه به اینکه برنامه‌ای هم ندارند، مشکلات خود را نشان می‌دهد و فشارهایی به مردم وارد می‌کنند.

وی یادآور شد: چون این جریان فکری نگاه به بیرون از کشور دارند بنابراین دیدیم که در زمان هشت ساله دولت یازدهم و دوازدهم، تعدیل نیرو در واحدها و مشکلات اقتصادی دیگری رخ داد و دشمن هیچگاه در راستای حل مشکلات کمکی نخواهد کرد چرا که کار دشمن، دشمنی است.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: امروز همین افراد با نگاه عوام فریبانه، شانتاژ و گِل‌آلود کردن فضای ذهنی افراد جامعه، سعی دارند تا دوباره همان شرایط را تحمیل کنند لذا امروز شفاف‌ترین این تفکرات را در اتاق شیشه‌ای می‌بینیم و امروز می‌توانیم با انتخاب اصلح مسیر خدمت شهید رئیسی را ادامه دهیم و اجازه ندهیم شرایط سخت بازگردد.

اسماعیلی با اشاره به ایده‌های اقتصادی مشکل‌آفرین، بیان کرد: وقتی نگاه به ظرفیت‌های داخل کشور نباشد، چنین تصمیاتی را برای اقتصاد می‌گیرند و زمانی که برنامه‌ای ندارند، سعی می‌کنند برای تامین منابع، قیمت حامل‌های انرژی را بالا ببرند و اداره حداقلی را انجام دهند و دیدیم که با چنین افزایش قیمت‌هایی که داشتند، فشار زیادی به مردم وارد شد و تنش‌هایی ایجاد گردید.

وی خاطر نشان کرد: امروز راه نجات اقتصاد کشور این است که جهش تولید با مشارکت مردم صورت گیرد لذا با توجه به مناظره‌هایی که برگزار شده و اظهاراتی که از دو طرف شنیده شد که یکی تاکید به توان و ظرفیت‌های داخلی دارد و یک جریان فکری فقط نگاه به بیرون از کشور دارد، ملت ایران در روز جمعه می‌توانند فردی را انتخاب کنند که بتواند با تکیه بر توانایی داخلی، کشور را در مسیر توسعه و پیشرفت هدایت نماید.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از