حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
رئیس اداره تولیدات جهاد کشاورزی بروجرد:

برداشت ۱۰هزار تُن سیب گلاب آغاز شد

برداشت ۱۰هزار تُن سیب گلاب آغاز شد

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی بروجرد گفت: برداشت ۱۰ هزار تُن سیب گلاب از سطح باغات بروجرد آغاز شد.

عبدالحسین آریافر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهارداشت: بروجرد در تولید سیب گلاب و پائیزه در استان به عنوان قطب تولید شناخته شده چرا که میزان تولید و کیفیت سیب بسیار بالاست و سالانه بیش از ۵۰ هزار تُن انواع سیب در بروجرد تولید می‌شود.

وی از آغاز برداشت سیب گلاب خبر داد و افزود: برداشت سیب گلاب در بروجرد آغاز شده که امسال بیش از ۱۰ هزار تن سیب گلاب تولید می‌شود و میزان تولید در مقایسه با سال گذشته حدود ۱۰ درصد رشد داشته است.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی بروجرد تصریح کرد: در حال حاصر سطح زیر کشت سیب گلاب ۷۰۰ هکتار است که نسبت به سال گذشته حدود ۵۰ هکتار افزایش داشته و سیب گلاب از جمله محصولاتی است که باید به صورت تازه‌خوری مصرف شود لذا سیب گلاب امکان صادرات به کشورهای خارجی را ندارد و فقط به استان‌های دیگر فرستاده می‌شود ولی سیب پائیزه به خاطر ماندگاری که دارد به چند کشور صادر می‌شود.

آریافر عنوان کرد: باغات سیب گلاب در روستای شیخ‌میری، برکت‌آباد و گلدشت است البته در روستاهای دیگر هم وجود دارد ولی وسعت باغات سیب در این چند روستا زیاد است.

وی خاطرنشان کرد: سطح کل باغات سیب گلاب و پائیزه در بروجرد ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار است که سالانه بیش از ۵۰ هزار تن سیب برداشت می‌شود از همین رو بروجرد به قطب سیب شناخته شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از