حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیر جهاد کشاورزی بروجرد مطرح کرد:

برداشت ۷۴۰۰تُن گیلاس و آلبالو در بروجرد

برداشت ۷۴۰۰تُن گیلاس و آلبالو در بروجرد

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: ۷ هزار و ۴۰۰ تُن گیلاس و آلبالو امسال از سطح یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار از باغات بروجرد برداشت می‌شود.

جواد گودرزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهارداشت: بروجرد در تولید گیلاس و آلبالو رتبه نخست را در استان دارد و هر ساله بخش قابل توجهی از تولیدات به شهرهای مختلف استان فرستاده می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر سطح باغات گیلاس در بروجرد ۸۴۸ هکتار است که سطح باغات نسبت به سال قبل ۲۰ هکتار اضافه شده و امسال بیش از ۵ هزار و ۵۴۲ تن گیلاس برداشت می‌شود که تولید این میوه نسبت به سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد تصریح کرد: همچنین سطح باغات آلبالو ۳۵۵ هکتار است که از این میزان باغات امسال یک‌هزار و ۸۷۲ تن آلبالو درجه یک تولید می‌شود که امسال میزان تولید آلبالو نسبت به سال قبل ۱۱۲ تن افزایش داشته است.

گودرزی عنوان کرد: در مجموع میزان تولید گیلاس و آلبالو در بروجرد که قطب تولید این دو محصول است، ۷ هزار و ۴۱۴ تن است که کیفیت این محصولات بسیار ممتاز است و به استان‌های زیادی فرستاده می‌شود.

وی همچنین از برداشت ۲۰ هزار تُن گندم در بروجرد خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۵۰ هزار گندم در این شهرستان تولید شود و تولید نسبت به سال قبل با افزایش همراه است.

انتهای پیام/ 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از