حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری لرستان:

برنامه راهبردی تولید و اشتغال اجرا می‌شود

برنامه راهبردی تولید و اشتغال اجرا می‌شود

مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری لرستان گفت: برنامه راهبردی تولید و اشتغال در همه شهرهای استان با هدف کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار اجرا می‌شود.

محمدحسین جناب در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهارداشت: با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات در استان لرستان اشتغال است از همین رو توجه به امر تولید، نقش مهمی در ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار دارد.

وی افزود: در همین راستا برنامه راهبردی قرارگاه تولید و اشتغال لرستان تهیه شد که هم‌اکنون این سند بر روی سایت سازمان برنامه بارگذاری شده که به همه فرمانداری‌ها، بخشداران، مدیران و فعالان اقتصادی اعلام شده که ظرف مدت یک هفته با مراجعه به این سایت می‌توانند نظرات، ایده‌ها و پیشنهادات خود را در رابطه با این سند اعلام کنند.

مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری لرستان تصریح کرد: این سند در بخش‌های مختلف کشاورزی، خدماتی، صنعتی و گردشگری تهیه شده که تا سطح روستاها در حوزه‌های مختلف اقتصادی برنامه دارد.

جناب عنوان کرد: در این راستا طرح‌های مختلف اقتصادی، واحدهای تولیدی راکد، نیمه تعطیل و سایر موارد در هر شهرستان مشخص شده و برای فرصت‌های سرمایه‌گذاری، طرح‌های اثرگذار، طرح‌های خُرد و صنایع در همه بخش‌ها برنامه وجود دارد.

وی یادآور شد: این برنامه در راستای دستور شهید آیت‌الله رئیسی تهیه شده که اجرای این برنامه در کاهش نرخ بیکاری، ایجاد اشتغال پایدار و رونق تولید در استان نقش مهمی دارد.

مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری لرستان با بیان اینکه این برنامه در همه شهرهای استان اجرا خواهد شد، اظهارداشت: اجرای هر چه بهتر و موثر این برنامه با همکاری دستگاه‌ها، بخش خصوصی و مردم امکان‌پذیر است که می‌تواند گام مهمی برای کاهش بیکاری استان باشد.

وی عنوان کرد: برهمین اساس کمیته‌های دانش‌بنیان، استارت آپ‌ها، مهارت آموزی، کسب و کار در نظر گرفته شده که با همکاری‌های لازم می‌توانیم شاهد اثربخشی و نتایج مثبت این طرح در استان بود.

جناب خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تعدادی واحدهای صنعتی و اقتصادی در استان راکد است لذا در راستای اجرای این طرح باید این واحدها تعیین تکلیف شوند چرا که در صورت فعال شدن مجدد آن‌ها، نه تنها تولید رونق می‌یابد بلکه در اشتغال هم نقش مهمی دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از