حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
ائمه‌جمعه لرستان:

برکات مشارکت در انتخابات باید تبیین شود

برکات مشارکت در انتخابات باید تبیین شود

ائمه‌جمعه لرستان با اشاره به شکست محاسبات رژیم صهیونیستی با عملیات طوفان الاقصی، گفتند: آثار و برکات مشارکت در انتخابات باید تشریح و تبیین شود.

به گزارش سفیرافلاک، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد اظهارداشت: پیروزی انقلاب و تشکیل بسیج، تحولی بود که انقلاب در جان‌ها و باورها به وجود آورد، جوانانی بسیجی در تراز انقلاب تربیت شدند و هرچه زمان می‌گذرد ثمره این میوه شیرین را مشاهده می‌کنیم، این فتح‌الفتوح با گسترش انقلاب از محدوده جغرافیای ایران فراتر رفت.

وی افزود: انقلاب با تکیه‌بر ایمان بسیج کشور را پیش می‌برد و امام راحل که شخصیتی بی‌نظیر بود می‌فرمودند که به خلوص بسیجیان غبطه می‌خورم و امام راحل در بسیجیان ظرفیتی مشاهده کرده که این ظرفیت می‌تواند بسیج را به قله‌های ارزش‌ها برساند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تصریح کرد: محرومیت‌زدایی و گسترش عدالت جزء اهداف نظام جمهوری اسلامی است و این عدالت را مدیریت بسیجی می‌تواند رقم بزند و خدمات عمرانی، بهداشتی، ساخت مسکن، فعالیت علمی آموزشی، اشتغال‌زایی و سایر خدمات را ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به موضوع فلسطین گفت: امروز شاهد اعلام تنفر جهانی از رژیم صهیونیستی هستیم چراکه زنان و کودکان را وحشیانه به شهادت می‌رساند؛ جنگ امروز در واقع جنگ شیاطین است، یک‌طرف ملتی است که فقط خدا را دارد که بالاترین قدرت است و یک‌طرف رژیمی وحشی که انسان‌های بی‌گناه را به شهادت می‌رساند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به مسئله انتخابات و لزوم بیان مؤلفه‌های انتخابات، بیان کرد: آثار و برکات مشارکت در انتخابات باید تشریح و تبیین شود، الزامات رقابت و رفاقت بیان شود و کسانی که برای رسیدن به مقام، حریص هستند باید برای مردم تشریح کرد.

 

بسیج در عالم نظیر ندارد

حجت‌الاسلام سید علی حسینی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بروجرد اظهارداشت: روز نیروی دریایی ارتش را در پیش داریم، سرداران نیروهای مسلح در دنیا بی‌نظیر بوده چراکه تربیت‌شده‌های رهبری هستند که دشمن از نیروهای مسلح ما وحشت دارد.

وی با اشاره به ایام فاطمیه افزود: باید توجه داشت که منبرهای این ایام در مورد احکام باشد و باید از این فرصت استفاده شود.

امام‌جمعه بروجرد عنوان کرد: سالروز شهادت شهید فخری‌زاده است که رژیم صهیونیستی تصور می‌کرد با ترور این دانشمندان می‌تواند به اهداف خود برسد ولی این دانشمندان شاگردان زیادی را تربیت کردند.

وی ضمن گرامیداشت هفته بسیج تصریح کرد: بسیج در عالم نظیر ندارد و بسیج در هشت سال دفاع مقدس خوش درخشید و در راه خدا با دشمن جنگيد و در جنگ و خدمت به مناطق محروم تلاش‌های زیادی انجام داده است، در بصیرت‌افزایی هم موفق عمل کرده است و بی‌منت تلاش می‌کنند.

حسینی با اشاره به سالروز همبستگی با مردم فلسطین است، بیان کرد: جنایات زیادی در فلسطین رخ‌داده و کودکان زیادی شهید شدند و مردمان این منطقه در مقابل حمله دشمن اما محکم ایستاده‌اند و حمله طوفان‌الاقصی پاسخی به جنایات دشمن بود و گنبد آهنین را در هم کوبیدند و ۴۰ روز است که رژیم صهیونیستی حملات متعددی انجام داده ولی درنهایت دشمن رسوا شد و روحیه بالای فلسطین، دشمن را نابود می‌کند.

 

شکست محاسبات رژیم صهیونیستی با عملیات طوفان‌الاقصی

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت، اظهارداشت: باید حق و باطل را از هم تمیز داد و هیچ‌وقت از حق عبور نکرد؛ حق در لغت به معنای ثبوت و هماهنگی است؛ وقتی فتنه به پا می‌شود باید حق را شناخت.

وی افزود: باطل مدیون حق است، هر باطلی یک مقدار حق را وارد می‌کند، الآن آمریکا وقتی جنایت می‌کنید اعلام می‌کند که من می‌خواهم از حقوق بشر دفاع کنم.

امام‌جمعه کوهدشت عنوان کرد: آمریکا در زیرپوشش حقوق بشر در حال جنایت در جهان است؛ پیروزی مقاومت پیروزی اسلام است، مسئله فلسطین عرصه یک مجاهدت واجب و لازم اسلامی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به مقاومت ملت فلسطین تصریح کرد: امروز تمام وجدان‌های بیدار همه از جنایاتی که در این سرزمین مقدس اتفاق می‌افتند ناراحت هستند، فلسطین سرزمین انبیاء الهی است.

طهماسبی با اشاره به شکست محاسبات رژیم منحوس صهیونیستی با عملیات طوفان‌الاقصی گفت: تمام آوارگان فلسطینی به این باور واقعی رسیده‌اند که راه نجات در مقاومت است.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به اینکه جوانان فلسطینی راهبردها و واکنش‌های خلاقانه‌ای دارند، بیان کرد: افکار جهانی نتانیاهو یزید زمان را لعن می‌کنند و امروز خیزش و خشمی جهانی، نفرتی عمومی و طوفانی دیگر علیه این جنایتکاران در کل جهان ایجادشده است.

وی با اشاره به بازدید مقام معظم رهبری از دستاوردهای هوافضای سپاه پاسدار انقلاب اسلامی، گفت: بخشی قدرت بازدارندگی و دفاعی ایران به رخ جهانیان نشان داده شد.

امام‌جمعه کوهدشت ضمن گرامیداشت هفته بسیج و دهه فاطمیه(س) اظهار کرد: بسیجی خار چشم دشمنان ملت و مایه افتخار ما به شمار می‌رود؛ حضرت فاطمه زهرا(س) در دفاع از ولایت جان‌فشانی کرد.

وی بیان کرد: واقعاً باید فکری برای زباله‌هایی ورودی کوهدشت که هم محیط‌زیست را از بین می‌برد و هم مضرات زیادی دارد، شود؛ باید یک کارخانه بازیافت زباله در شهرستان راه‌اندازی شود.

 

حیات بسیجی در دفاع از اسلام و انقلاب است

حجت‌الاسلام مهدی فاطمی‌نیا امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رومشکان با اشاره به سالروز فرمان امام (ره) برای تشکیل بسیج مستضعفین اظهارداشت: بسیج یک تفکر است، اگرچه عینیت این تفکر بسیجی‌گری در انقلاب اسلامی بود اما ریشه و اصل آن در قرآن کریم و سیره اهل‌بیت(ع) است و حقیقتی نیست که جدا از اسلام ظهور کرده باشد؛ بسیج یعنی جان خود را فدای حق کردن و در هر موقعیتی متناسب مبارزه کردن و دشمن را شناختن و مقابله با دشمن است.

وی با بیان اینکه بسیج به‌ معنای دفاع نظامی نیست، افزود: دفاع نظامی یک جنبه از بسیج است، بسیج یعنی محصور نبودن در یک عرصه و خستگی‌ناپذیر بودن و تا آخرین لحظه از انقلاب دفاع کردن است؛ حیات بسیجی در دفاع از اسلام و انقلاب است.

امام‌جمعه رومشکان عنوان کرد: بسیجی یعنی با صلاح علم از انقلاب دفاع کردن و خود را ارزشمند دانستن؛ بسیجی برای جامعه به دنبال ارزش است و برای رسیدن به این مهم تلاش می‌کند و محور شکن است.

وی با اشاره به افتخارات رزمندگان اسلام، بیان کرد: بسیجی سن و سال نمی‌شناسد و برای کار فرهنگی، کار مذهبی و در عرصه‌های مختلف آتش به اختیار است.

فاطمی نیا گفت: مساجد نباید کم‌رنگ شوند و نوجوانان و جوانان ما باید از بسیجیان دوران دفاع مقدس درس بگیرند و مسجد محور باشند؛ باید نمود فعالیت و ارزش بسیج را در مساجد و نماز جمعه نشان داد، نباید سنگر مساجد را خالی کرد.

امام‌جمعه رومشکان بیان کرد: مساجد سنگر جهادند، جهاد فرهنگی، جهاد دینی و جهاد اکبر‌ هستند؛ حضور در عرصه فرهنگ جهاد اکبر است و باید این حضور پررنگ شود، در رومشکان تفکر بسیجی رایج است، این تفکر دارای مراتبی است که باید در همه عرصه‌ها به بالاترین حد برسد.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از