حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
رئیس جهاد دانشگاهی لرستان خبرداد:

برگزاری سوگواره «مَحرم مُحرم‌» در لرستان

برگزاری سوگواره «مَحرم مُحرم‌» در لرستان

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: سیزدهمین دوره سوگواره «مَحرم مُحرم‌» به منظور ترویج فرهنگ حسینی و عاشورایی به میزبانی استان لرستان برگزار می‌شود.

فرهاد فرامرزیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهارداشت: سیزدهمین دوره سوگواره «مَحرم مُحرم‌» به منظور ترویج فرهنگ حسینی، عاشورایی و فرهنگ اربعین برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این سوگواره را زمینه‌سازی جهت حضور جوانان به‌ویژه جامعه دانشجویی و دانشگاهیان و نقش‌آفرینی آنان با استفاده از ابزار هنر دانست و افزود: سوگواره «مَحرم مُحرم‌» در بخش‌های عکس، شعر بومی، پادکست، مونوگرافی، تایپوگرافی، خبر، پوستر، داستان کوتاه و دلنوشته اجرا می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با بیان اینکه این رویداد از ۱۶ تیرماه آغاز شده و پایان آن ۱۴ شهریور ماه است عنوان کرد: امسال برای نخستین‌بار علاوه بر اینکه دبیرخانه مرکزی این سوگواره در جهاد دانشگاه لرستان مستقر بوده است، دبیرخانه سایر بخش‌ها در واحدهای جهاد دانشگاهی استان‌های خوزستان، کرمانشاه، ایلام، مرکزی، همدان و کردستان نیز ایجاد شده و مشارکت می‌کنند.

وی در رابطه با محورهای اصلی سوگواره «مَحرم مُحرم‌» نیز گفت: سوگواره در محورهای آئین‌های عزاداری مردم غرب کشور در ماه محرم، زنان و محرم، شهداء و اصحاب امام حسین (ع)، کودکان و محرم، اسرای کربلا، شهداء، مواکب مردمی، عزاداری اهل سنت در سوگ آل‌الله، پیاده‌روی اربعین، نادیده‌های محرم و اربعین و امر به معروف و نهی از منکر برگزار می‌شود.

فرامرزیان تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند در بخش‌های عکس، تایپوگرافی، شعربومی، خبر، پادکست، پوستر و داستان کوتاه شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سامانه اطلاع‌رسانی سوگواره به نشانی www.roytab.ir/sizdahmahrammoharam آثار خود را ارسال کنند و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر به دبیرخانه مرکزی به شماره تلفن ۰۶۶۳۳۲۱۴۷۳۳ تماس بگیرند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از