حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/02/30 شمسی | 2024/05/19 میلادی
فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد:

بسیج سازندگی منشأ خدمات است

بسیج سازندگی منشأ خدمات است

فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد گفت: بسیج سازندگی منشأ خدمات بسیاری در سطح کشور شده است.

محمد برامکی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، ضمن گرامیداشت هفته بسیج سازندگی، اظهار داشت: بسیج سازندگی در سال ۱۳۷۹ به فرمان روحانی و الهی رهبر معظم انقلاب اسلامی و الهام قلبی از خداوند به منظور محرومیت‌زدایی و تحقق عدالت اجتماعی شکل گرفت و تا امروز که ۲۴ سال از عمر پربرکت این سازمان مقدس می‌گذرد، منشأ خدمات بسیاری در سطح کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی در چندین محور اقدامات مهمی را انجام می‌دهد، افزود: بسیج سازندگی محرومیت‌زدایی از چهره کشور، ساخت مسکن برای محرومان، راه‌سازی، کار‌های عام المنفعه و در دو سال اخیر جهاد آبرسانی به مناطق مختلف کشور را در دستور کار قرار داده است.

فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد تصریح کرد: کانال‌های آب‌بر، ‌ایستگاه‌های پمپاژ و آبرسانی به مناطق مختلف کشور باعث شده اشتغال رونق بگیرد، در بعضی مناطق مردم در حال تخلیه روستاها بودند اما اکنون آن روستاها جان دوباره‌ای گرفته‌اند و فعالیت در آن‌ها انجام می‌شود.

برامکی بیان کرد: یکی از مطالبات اصلی مقام معظم رهبری از مجموعه بسیج سازندگی اقتصاد مقاومتی است که این اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد درونی و یک اقتصادی که بتواند روی پای خود بایستد، در بسیج سازندگی مردم خودکفا و توانمند می‌شوند که باعث می‌شود به تولید و اشتغال کمک کنند.

وی با اشاره به قداست و تنوع کاری در بسیج، سازندگی عنوان کرد: جوانان ما سالانه کار‌های بزرگی در زمینه‌های مختلف انجام می‌دهند، در ایام تعطیل مانند ایام عید که همه مردم مشغول تفریح و استراحت هستند اعضای بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد گفت: بسیج سازندگی در زمینه‌های مختلف پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، مهندسی، فرهنگی، علمی، فناوری و محرومیت‌زدایی کار‌های بزرگی انجام داده و لحظه‌ای به خود تعطیلات راه نداده است.

برامکی خاطرنشان کرد: فلسفه تشکیل گروه‌های جهادی به اوایل انقلاب بر می‌گردد و گروه‌هایی تشکیل شد که در نقاط مختلف کشور محرومیت‌زدایی کنند، این گروه وابسته به جای خاصی نیست و فقط به مجموعه بسیج مرتبط است چون امن‌ترین، محرم‌ترین و بهترین نقطه نظام بسیج است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از