حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
مدیرکل نوسازی مدارس لرستان خبر داد:

بهره‌برداری از ۱۰۰ پروژه آموزشی در روستاهای لرستان

بهره‌برداری از ۱۰۰ پروژه آموزشی در روستاهای لرستان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: ۱۰۰ پروژه آموزشی تا پایان امسال در ۱۰۰ روستای لرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

 
به گزارش سفیرافلاک، یونس بهاروند امروز در آئین بهره‌برداری نمادین از مدرسه خیرساز ۶ کلاسه ایران من در شهرستان معمولان اظهارداشت: جهت احداث فضاهای آموزشی براساس تعهد نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان ۶۷ طرح در قالب ۱۷۰ کلاس درس برای استان تعریف شده بود که با تلاش‌های مستمر ۹۱ طرح در قالب ۲۸۲ کلاس و زیربنای ۳۲ هزار و ۷۴ مترمربع برای شروع سال تحصیلی آماده شد.
 
وی با بیان اینکه از ۲۸۲ کلاس درس، ۱۹۲ کلاس در مناطق روستایی، محروم و کمتر برخوردار استان و ۹۰ کلاس در مناطق شهری احداث شده است، افزود: مدارس نوساز تاثیر بسیاری بر شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان، نشاط و شادابی آنها دارد.
 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان، مدرسه‌سازی را یک سرمایه‌گذاری بزرگ دانست و گفت: در جریان سیلاب سال ۹۸ همبستگی و عزت مردم ایران در کمک به حوزه مدرسه‌سازی شهرستان پلدختر مشاهده شد.
 
وی تصریح کرد: به همت موسسه مهر گیتی و کمک خانواده سلطانی امروز یک مدرسه در متراژ ۴۵۹ مترمربع و اعتبار ۳۷ میلیارد ریال در معمولان به بهره‌برداری رسید.
 
بهاروند به احداث ۱۱۵ مدرسه ایران من در سطح کشور اشاره و عنوان کرد: با همت خیران مدرسه‌ساز پنج مدرسه ایران من در لرستان احداث می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه ۱۸۷ طرح آموزشی در قالب ۶۷۰ کلاس درس در لرستان در دست ساخت است، خاطرنشان کرد: با وجود کمبود اعتبارات تلاش می‌شود این طرح‌ها تکمیل و بهره‌برداری برسند.
 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان یادآورشد: ۵۰ درصد مدارس استان براساس شناسنامه مستحکم، ۲۸ درصد تخریبی و ۲۲ درصد نیازمند مقاوم‌سازی‌اند.
 
وی اظهارداشت: با اجرای طرح شهید پناهی در مناطق محروم و روستایی لرستان ۱۶۸ طرح آموزشی در این استان اجرا می‌شود که از مجموع این طرح‌ها ۱۰۳ مورد در دست اجراست و تا پایان مهرماه امسال حدود ۷۷ طرح تحویل آموزش و پرورش می‌شود همچنین تا پایان امسال نیز حدود ۱۰۰ طرح در ۱۰۰ روستای استان به بهره‌برداری می‌رسد.
 
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از