حالت تاریک
  • شنبه, 1403/07/07 شمسی | 2024/09/28 میلادی
سخنگوی وزارت امور خارجه:

تاریخ پرفروغ ایران در مبارزه با سلطه‌طلبی استعمارگران

تاریخ پرفروغ ایران در مبارزه با سلطه‌طلبی استعمارگران

سخنگوی وزارت امور خارجه در پیامی نوشت: ملت بزرگ و تاریخ‌ساز ایران برای مبارزه با سلطه‌طلبی استعمارگران از جمله استعمار انگلیس و به دست آوردن استقلال سیاسی خود، تاریخی پرفروغ و غرورانگیز دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، سخنگوی وزارت امور خارجه با انتشار پیامی در شبکه ایکس نوشت: ۱۲ شهریور‌ماه، سالروز گرامیداشت یاد و نام شهید #رئیسعلی_دلواری قهرمان مبارزه با استعمار انگلیس است که در تقویم ملی جمهوری اسلامی ایران، «روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس» نام‌گذاری شده است.

ملت بزرگ و تاریخ‌ساز #ایران برای مبارزه با سلطه‌طلبی استعمارگران ازجمله استعمار #انگلیس و به دست آوردن استقلال سیاسی خود، تاریخی پرفروغ و غرورانگیز دارد.

رفتار سلطه‌جویانه تاریخی و تلاش برای تداوم آن، ایجاد تفرقه و نهادینه ساختن چالش و بحران در موضوعات مهم منطقه‌ای ازجمله مسئله #فلسطین، فصل مهمی از سیاست استعماری انگلیس در غرب آسیاست.

ملت‌های منطقه و جهان فراموش نمی‌کنند که دولتمردان انگلیس چگونه به ایجاد رژیم #آپارتاید اسرائیل در قلب جهان اسلام مبادرت کردند و امروز نیز با حمایت از رژیم صهیونیستی، در نسل‌کُشی، کشتارجمعی و محنت و آوارگی فلسطینیان ساکن نوار #غزه و کرانه غربی شریک جرم هستند.

انتهای خبر/

منبع: مهر

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از