حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان مطرح کرد:

ضرورت تبلیغات مناسب در زمینه فرزندآوری

ضرورت تبلیغات مناسب در زمینه فرزندآوری

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان گفت: تبلیغات مناسب در زمینه فرزندآوری ضروری است و دستگاه‌های متولی در این زمینه باید همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، فریبا ولی‌پور در همایش دهیاری‌ها که در سالن همایش‌های فرمانداری بروجرد برگزار شد، اظهارداشت: باتوجه به مسئله جمعیت، اقدامات و طرح‌های بسیار خوبی در حال اجراست که نمونه آن طرح جوانی جمعیت است که به خانوارهای دارای سه فرزند به بالا مشوق‌هایی داده می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۶ هزار و ۸۸۵ نوزاد در استان سال گذشته متولد شده است، گفت: بیش از ۲ هزار نوزاد دیگر باید در سال قبل متولد می‌شد تا میزان موالید به حد مطلوب می‌رسید.

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان تصریح کرد: اگرچه در برخی از موارد، مسائل اقتصادی برای کاهش فرزندآوری مطرح می‌شود اما این همه مشکل نیست و باید تبلیغات لازم در این راستا صورت گیرد.

ولی‌پور عنوان کرد: در راستای افزایش جمعیت، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) همکاری خوبی دارد به‌طوری که خانواده‌هایی که صاحب نوزادان سه قلو شوند، این ستاد تا پایان ۶ ماهگی نوزاد، هزینه شیرخشک و پوشک آن‌ها را تامین می‌کند.

وی یادآورشد: همچنین بیمه سلامت و تامین اجتماعی تعهداتی دارند که ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباوری را پرداخت می‌کنند تا زوج‌های نابارور بتوانند درمان نمایند و صاحب فرزند شوند.

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان با اشاره به مشوق‌های فرزندآوری، ادامه داد: اهدای زمین یکی از مشوق‌های این طرح است و طبق برنامه‌ریزی که صورت گرفته در سال آینده تلاش بر این است که متقاضیان بروجردی در طرح جوانی جمعیت بتوانند زمین مورد نیاز را دریافت نمایند.

ولی‌پور خاطرنشان کرد: دستگاه‌های زیادی باید در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت همکاری داشته باشند به‌طوری که لازم است شهرداری هم یک‌سوم از فضای تبلیغاتی خود را به موضوع جوانی جمعیت اختصاص دهند و دهیاران هم در روستا برای تبلیغ در این زمینه اقدام لازم را نمایند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از