حالت تاریک
  • جمعه, 1403/02/28 شمسی | 2024/05/17 میلادی
معاون هواشناسی لرستان مطرح کرد:

تداوم بارش‌های بهاری در لرستان

تداوم بارش‌های بهاری در لرستان

معاون هواشناسی لرستان گفت: در ادامه فعالیت هسته اصلی سامانه بارشی طی امروز و فردا مجدداً در همه نقاط استان شاهد رگبار باران و رعد و برق هستیم.

زینب اکبری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، در رابطه با وضعیت آب و هوای لرستان طی ساعات و روزهای آینده اظهارداشت: بر اساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی، امروز و فردا در ادامه فعالیت هسته اصلی سامانه بارشی مجدداً در همه نقاط استان شاهد رگبار باران و رعد و برق هستیم همچنین در برخی از نقاط استان رگبار تگرگ، احتمال وقوع صاعقه و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه در ساعاتی از روز جمعه بارش‌های استان در مناطق غربی و جنوبی نِمود بیشتری دارد افزود: با توجه بالا بودن شاخص‌های ناپایداری در سطح منطقه احتمال وقوع مخاطراتی از جمله لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد، آبگرفتگی معابر و ایجاد رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن سطح آب روخانه‌های فصلی و خشکه‌رودها وجود دارد.

معاون هواشناسی لرستان با اشاره به مه آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی در برخی از نقاط استان عنوان کرد: برای روز شنبه افزایش ابر و بارش‌هایی به‌صورت پراکنده و رگباری گاهی همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: روز یکشنبه به‌طور موقت بارشی در سطح استان نداریم اما از یکشنبه شب و طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه سامانه بارشی دیگری وارد جو استان می‌شود و دماهای روزانه نیز طی ۴۸ ساعت آینده کاهش می‌یابد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از