حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/07/29 شمسی | 2024/10/20 میلادی
تصادفات در لرستان ۳۷ درصد کاهش یافت
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان:

تصادفات در لرستان ۳۷ درصد کاهش یافت

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان با بیان اینکه مجموع تصادفات لرستان نسبت به سال گذشته ۳۷ درصد کاهش یافته است گفت: ۶۰ درصد تصادفات فوتی مربوط به عابران پیاده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، کریم فاخری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات راهنمایی‌ و رانندگی لرستان برگزار شد با اشاره به اینکه آموزش، مهندسی ترافیک و اجرای مقررات اجزاء ترافیک می‌باشند، اظهار داشت: آموزش رکن اصلی جریان ترافیکی امن است و نهادهایی همچون دانشگاه، مساجد، رسانه‌ها و فضای مجازی متولی آموزش هستند، متولی مهندسی ترافیک در داخل شهر شهرداری و در بیرون شهر اداره راه است و اجرای مقررات توسط پلیس انجام می‌شود.

وی افزود: خرم‌آباد یک شهر تک هسته‌ای است و مردم از شهرهای دیگر استان به این شهر گسیل می‌شوند بنابراین ترافیک هسته مرکزی زیاد است که مجبور شدیم بیشترین حجم مأموران را در مرکز بکارگیری کنیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان با بیان اینکه مجموع تصادفات لرستان نسبت به سال گذشته ۳۷ درصد کاهش داشته است، عنوان کرد: در استان لرستان نزدیک ۴۵۰ هزار وسیله نقلیه شماره‌گذاری شده وجود دارد که ۳۴۰ هزار از این خودروها در خرم‌آباد قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تصادفات مربوط به عابران پیاده است، بیان کرد: نزدیک ۶۰ درصد تصادفات فوتی مربوط به عابران پیاده است که می‌طلبد شهرداری‌های استان در زمینه ایجاد گذرگاه‌های عابر پیاده ایمن در استان اقدام کنند و رانندگان هم به جلو توجه کامل داشته باشند.

فاخری با اشاره به اینکه دوربین‌های خرم‌آباد و بروجرد درحال راه‌اندازی و فعال شدن است، گفت: هر روز برای پلاک‌های مخدوش طرح داریم و پلاک‌های مخدوش عمدی به دادگاه معرفی می‌شوند.

وی تصریح کرد: باتوجه به بازگشایی مدارس خانواده‌ها و آموزش و پرورش بر نحوه انتخاب سرویس دانش‌آموز نظارت کنند.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از