حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
معاون حوزه علمیه لرستان مطرح کرد:

تشکیل حکومت دینی مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی

تشکیل حکومت دینی مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی

معاون حوزه علمیه لرستان گفت: تشکیل حکومت دینی توسط امام خمینی(ره) مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام سید محمدباقر موسوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، اظهارداشت: در گذشته برای مردم مسلمان و متدین ایران قابل پذیرش نبود که افراد ضددین در رأس حکومت باشند، تشکیل حکومت دینی توسط امام خمینی(ره) مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است. 

وی آزادی را یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و افزود: تعداد انتخابات برگزار شده در کشور بی‌سابقه است، مردم ما با اختیار خود نوع حکومت را انتخاب کردند و در تعیین و انتخاب مسئولان نقش دارند.

معاون آموزش حوزه علمیه لرستان تصریح کرد: اقلیت‌های دینی در سایه انقلاب به مناسک دینی و فرهنگی خود می‌پردازند در حالی که قبل از دوران انقلاب مردم از این لحاظ آزاد نبودند.

حجت‌الاسلام موسوی بیان کرد: بزرگ‌ترین نعمتی که خدا به هر کشور می‌بخشد آزادی است، زمانی که رضاخان حجاب را منع کرد مردم در انجام مناسک دینی آزاد نبودند و اینکه در انتخاب شاه نقش داشته باشند یک رویا و خیال بود.

وی عنوان کرد: ما در کشور استقلال داریم به این معنی که همه فعالیت‌ها به دست خودمان انجام می‌شود و دیگران نمی‌توانند برای کشور ما تعیین تکلیف کنند.

معاون آموزش حوزه علمیه لرستان با اشاره به دستاوردهای ایران در حوزه نظامی، گفت: نیروهای نظامی استقلال و امینت یک کشور را تأمین می‌کنند، ما در گذشته نمی‌توانستیم سیم‌خاردار وارد کنیم اما اکنون به برکت جمهوری اسلامی بهترین موشک‌ها را می‌سازیم. 

حجت‌الاسلام موسوی یادآور شد: قبل از انقلاب به دلیل اینکه ما قدرت نظامی برتر منطقه نبودیم بیشتر کشور‌ها قسمتی از خاک کشور را اشغال می‌کردند، بعد از انقلاب ما در زمینه نظامی قوی شدیم و ابر قدرت‌های دنیا از کشور ما حساب می‌برند. 

وی با اشاره به دستاوردهای کشور در زمینه علم و فناوری، خاطرنشان کرد: ما در اکثر رشته‌های حیاتی جزء ۱۰ الی ۱۵کشور برتر دنیا هستیم و در زمینه‌های مختلف پزشکی، هسته‌ای و... نسبت به قبل از انقلاب یک جهش بزرگ در کشور صورت گرفته است.

معاون آموزش حوزه علمیه لرستان گفت: گسترش حوزه‌های علمیه در خارج و داخل کشور، پیشرفت در صنعت و کشاورزی، رشد سوادآموزی و الگوبرداری کشورها از انقلاب اسلامی در راستای فعالیت علیه استکبار از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از