حالت تاریک
  • شنبه, 1403/07/07 شمسی | 2024/09/28 میلادی
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

تعهد و تخصص رسالت‌ مهم دانشگاه است

تعهد و تخصص رسالت‌ مهم دانشگاه است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: تعهد و تخصص رسالت‌ مهم و اصلی دانشگاه است که باید مدنظر قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در مراسم اختتامیه طرح اعتلا که در دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه زمینه‌ساز و مسیری برای پیشرفت است از همین رو می‌بینیم که با فتح قله‌ها در عرصه‌های مختلف، روز به روز در حال موفقیت هستیم.

وی افزود: دانشگاه علاوه بر ارائه علم و دانش، در راستای حل مسائل مختلف جامعه از جمله حوزه اجتماعی می‌تواند اقدام کند بنابراین باید جایگاه واقعی دانشگاه تبیین شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه دانشگاه رسالت مهمی را بر عهده دارد، تصریح کرد: خروجی دانشگاه، دانشجویانی متخصص در رشته‌های مختلف است که در طول تحصیل دانشجو، اساتید نقش بسیار مهمی در آموزش علم و تربیت دانشجو دارند.

شاهرخی بیان کرد: در بین دانشجویان، نخبگانی هستند که باید توجه داشته باشند تا شیفته غرب نشوند چرا که دوران وابستگی گذشته و امروز ایران اسلامی با استقلالی که دارد، توانسته در همه عرصه‌ها بدرخشد لذا دانشجویان باید به دنبال کسب علم و دانش برای سربلندی روزافزون کشور باشند.

وی با بیان اینکه تخصص و تعهد دو رسالت مهم در دانشگاه محسوب می‌شود، گفت: تربیت دانشجویان در مسیر علم و دانش و همچنین تعهد در رسالتی که بر عهده دارند بسیار مهم است از همین رو باید در دانشگاه‌ها برای افزایش اختراعات و فراهم کردن زمینه برای نوآوری تلاش کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان یادآور شد: یکی از اقداماتی که باید در دانشگاه مدنظر باشد، تربیت اخلاق اسلامی است و از این روش می‌توان ارزش‌های اسلامی را بیان کرد که اساتید دانشگاه باید در این زمینه توجه نمایند که تبليغات مسموم، این مرکز علم و دانش را دچار مشکل نکند.

شاهرخی اظهار داشت: دانشجویان در شرایط سنی وارد دانشگاه می‌شوند که پرسش‌های زیادی در سر دارند که باید اساتید با حوصله و صبر به این پرسش‌ها پاسخ دهند و علاوه بر این نیز باید جنبش‌ها و فعالیت‌های دانشجویی در این مراکز انجام شود چرا که نسل جوان در جامعه اثرگذار هستند.

وی خاطرنشان کرد: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران، امروز شاهدیم که ایران در اوج اقتدار و سربلندی قرار دارد و در بام افتخارات ایستاده است، لذا باید تلاش کرد تا با استفاده از ظرفیت دانشگاهیان آینده کشور را روشن‌تر نمائیم.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از