حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
امام جمعه سلسله:

تفکر غرب‌گرا خودباختگی را در مناظرات بروز داد

تفکر غرب‌گرا خودباختگی را در مناظرات بروز داد

امام جمعه سلسله گفت: در جامعه اسلامی ما دو تفکر وجود دارد یک تفکر که کلاً نگاهش به خارج است و یک تفکر که نگاهش به درون است که تفکر غرب‌گرا خودباختگی را در مناظرات بروز داد.

حجت‌الاسلام مراد امیدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، به انتخابات پیش رو اشاره کرد و اظهارداشت: مناظرات برای مردم شفاف بود بنابراین وقتی شفاف است باید شفاف هم صحبت کرد؛ در جامعه اسلامی ما دو تفکر وجود دارد یک تفکر که کلاً نگاهش به خارج است و یک تفکر که نگاهش به درون است در تفکری که نگاهش به خارج است متاسفانه مسئله خودباوری، تکیه به درون، تقویت و رشد بسیار ضعیف است، حتی در بحث مدیریت این آقایان صحبتشان این است که از بیرون مدیریت کنیم و کارشناس بیاوریم که این خودباختگی در مناظرات به شکلی بروز پیدا کرد.

وی افزود: در این تفکر غرب‌گرا نشان دادند که چیزی به اسم درون اعتقادی وجود ندارند اما در تفکر به درون آنچه که هست به تعبیر امام (ره) «ما می‌توانیم» است.

امام جمعه سلسله عنوان کرد: در هشت سال دفاع مقدس، تمام دنیا به پشتوانه آمریکا در مقابل ایران اسلامی قرار گرفتند اما شکست خوردند،‌ اما در دهه ۹۰ متاسفانه وقتی می‌گفتند فلان ناو آمریکا می‌خواهد حرکت کند، برخی شب نمی‌خوابیدند و در عرض ۲۰ دقیقه قرارداد برجام را امضاء می‌کردند و این واقعیتی است که داریم می‌بینیم.

وی بیان کرد: برخی که در مسکن و شهرسازی مسئولیت کشوری داشتند هرچه ساخته بودند، به جعبه کبریت تعبیر می‌کردند و اعتقادی به ساخت و ساز برای مردم نداشتند، این بحث تخریب نیست بلکه تبیین است چرا که این تفکر و دیدگاهشان است.

حجت‌الاسلام امیدی گفت: در این تفکر که نگاهشان به بیرون است به شهید رئیسی گفتند که کلاس ششم دارد، سواد ندارد، رئیس قوه قضائیه است و می‌خواهد بیاید دیوار بکشد اما مردم دیدند که در عرض سه سال چقدر زحمت کشید و در واقع تفکر انقلابی او الگویی بود.

وی تصریح کرد: در بحث انتخابات، افراد هم متفاوت متفاوت‌اند و طبیعی است که ما هم مقداری باید تبیین کنیم بنابراین نه قصد تخریب داریم و نه تمجید، بلکه واقعیت این است که این دو تفکر وجود دارد و مسئله این است کدام تفکر به حقیقت، حاکمیت اسلامی، سرنوشت دینی و ظهور امان زمان (عج) نزدیک است و کدام دورمان می‌کند که اینجا باید دقت کنیم که کدام مسیر را انتخاب می‌کنیم.

امام جمعه سلسله اظهارداشت: در جامعه‌ای که از ابتدا تاکنون دو قطبی حقیقی به نام حق یا باطل وجود داشته است اکنون باید دقت کنیم که کدام شعار به حق نزدیک‌تر است و کدام به باطل. پس فردی را باید انتخاب کنیم که شعارش به حق نزدیک باشد.

وی افزود: در انتخابات ریاست جمهوری باید فردی را انتخاب کنیم که دیدگاهش به شعار سال امام زنده نزدیک‌تر باشد چون شعار سال گره گشاست و کاندیدایی را که می‌خواهد شعار رهبری را زنده باید انتخاب کنیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از