حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:

۲۵ کشور برای واردات گوشت قرمز بررسی می‌شوند

۲۵ کشور برای واردات گوشت قرمز بررسی می‌شوند

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: برای واردات گوشت قرمز به کشور، بررسی ۲۵ کشور در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش سفیرافلاک، مجتبی نوروزی امروز در مراسم احداث کشتاره شماره دو بروجرد اظهارداشت: اگر می‌خواهیم این کشور از نظر اقتصادی روی پای خود بایستد باید از درون قوی شود، آن وقت تحول ایجاد می‌شود.

وی افزود: گِره‌های زیادی توسط دولت در حال بازشدن است که نمونه آن، احیاء کارخانه‌های تعطیل است که احیای هر یک از این واحدها نه تنها در تولید، بلکه در اشتغال هم نقش مهمی دارند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به موضوع امنیت غذایی، بیان کرد: در مورد این موضوع مهم، دو مقوله باید مورد توجه قرار گیرد، یکی اینکه مواد غذایی به اندازه کافی و وفور در اختیار همه باشد و مولفه بعدی اینکه، چه چیزی بخوریم که از بهداشت و سلامت برخوردار باشد.

نوروزی بیان کرد: در لرستان با توجه به تولید مرغ و مرغداری‌ها لازم است که واحد جوجه‌کشی ایجاد شود، البته برای زنجیره تولید باید اقداماتی صورت گیرد که این مجموعه از امنیت غذایی محسوب می‌شود و بحث اقتصاد مقاومتی اینجا خود را نشان می‌دهد که علاوه بر تولید در اشتغال هم موثر است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور عنوان کرد: این واحد بعد از مراحل اولیه، لازم است که برنامه‌ریزی برای صادرات به کشورهای همسایه را در دستور کار قرار دهد که در این صورت برای اجرای طرح‌های توسعه می‌تواند اقدامات خوبی انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه 25 کشور در دستور کار بررسی برای واردات گوشت قرمز هستند، گفت: در زمینه واردات گوشت بررسی این تعداد کشور که در دستور کار قرار دارند، هر کدام از نظر بهداشتی شرایط مطلوب و مورد نظر دولت جمهوری اسلامی و سازمان دامپزشکی را داشتند اجازه واردات به آنها داده می‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به صادرات دام، گفت: در حال حاضر صادرات دام بسیار محدود است چرا که به دلیل بارندگی سال‌های قبل و اینکه وضعیت مراتع شرایط خوبی ندارد، صادرات کمتر شده اما اگر وضعیت بارش‌ها و مراتع خوب باشد صادرات برقرار می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از