حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون اقتصادی استانداری لرستان مطرح کرد:

تولید سالانه ۸۰ هزار تن مرغ در لرستان

تولید سالانه ۸۰ هزار تن مرغ در لرستان

معاون اقتصادی استاندار لرستان گفت: سالانه در استان لرستان ۸۰ هزار تن مرغ تولید می‌شود.

به گزارش سفیرافلاک، سیروس ابراهیمی امروز در مراسم کلنگ‌زنی پروژه کشتارگاه طیور بروجرد اظهارداشت: هر جایی سرمایه‌گذاری بخواهد اقدامی انجام دهد، کمک می‌کنیم تا بتواند برای تولید گام بردارد.

وی افزود: در دولت سیزدهم رقم زیادی از تسهیلات را در بروجرد پرداخت کردیم تا در حوزه صنعتی واحدهای راکد احیاء شود و هر واحد تولیدی که تقاضای کمک کرده باشد، مورد حمایت قرار گرفته است.

معاون اقتصادی استاندار لرستان عنوان کرد: تلاش شده تا از تبصره‌ها بتوانیم برای احیای واحدهای صنعتی اقدام کنیم و شاهد تولید و رونق در واحدهای تولیدی باشیم، همچنین با احداث کشتارگاه طیور، این مجموعه به مجموعه‌های بروجرد اضافه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سالانه در لرستان ۸۰ هزار تن مرغ تولید می‌شود بیان کرد: در حال حاضر شش کشتارگاه طیور فعال است؛ در برخی از اوقات برای کشتار مرغ با مشکل مواجه می‌شویم که هرجایی زیرساخت فراهم باشد می‌توانیم شرایط را برای تولید مهیا کنیم.

ابراهیمی با بیان اینکه ۶۰۰ واحد مرغداری در استان وجود دارد، گفت: خوشبختانه با تدابیر لازم و اقداماتی که انجام شد، در مردمی‌سازی یارانه‌ها  درحوزه مرغ از جمله استان‌هایی بودیم که در تولید مرغ مشکل زیادی نداشتیم.

وی تصریح کرد: باید ظرفیت را در این بخش توسعه دهیم و اگر چند کشتارگاه دیگر اضافه شود، مشکلات در حوزه تامین مرغ کاسته می‌شود و باید گفت احداث چنین کشتارگاه‌هایی در امنیت غذایی می‌توانند نقش مهمی را ایفا کند چرا که امنیت غذایی یکی از بحث‌های مهم است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از