حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
رئیس تبلیغات اسلامی بروجرد:

ثبت‌نام اعتکاف در بروجرد آغاز شد

ثبت‌نام اعتکاف در بروجرد آغاز شد

رئیس تبلیغات اسلامی بروجرد گفت: ثبت‌نام مراسم معنوی اعتکاف از امروز در بروجرد آغاز شده است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصرت موسوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهارداشت: باتوجه به این که چند روز تا ایام اعتکاف باقی مانده، از امروز ثبت نام برای حضور در مراسم اعتکاف آغاز شده و کسانی که قصد حضور در این مراسم را دارند می‌توانند از امروز با مراجعه به مسجد امام(ره) بروجرد اقدام به ثبت‌نام کنند.

وی افزود: امسال برای معتکفین شهرستان بروجرد، ۱۵ مسجد در شهر و روستا در نظر گرفته شده که از این تعداد دو مسجد برای دانش‌آموزان است تا بتوانند در این مراسم معنوی، حضور داشته باشند.

رئیس تبلیغات اسلامی بروجرد تصریح کرد: همزمان با فرارسیدن ماه رجب و ایام اعتکاف، ۴۰ مبلغ به بروجرد اعزام می‌شود تا با حضور در مساجد علاوه بر برپایی نماز جماعت، در راستای فضیلت‌های ماه رجب، سبک زندگی و تبلیغ دین اقدام کنند.

موسوی عنوان کرد: در کنار برگزاری مراسم اعتکاف در مساجد، برنامه‌ریزی شده تا برنامه‌های فرهنگی هم اجرا شود تا افراد معتکف علاوه بر بهره‌مندی از برنامه‌های معنوی، بتوانند از برنامه‌های فرهنگی هم استفاده کنند.

وی با بیان اینکه رجب یکی از برترین ماه‌های خداست، یادآور شد: رجب در واقع انسان را برای ورود به ماه شعبان و رمضان آماده می‌کند که انسان‌ها می‌توانند از این فرصت برای بندگی و خودسازی استفاده نمایند.

رئیس تبلیغات اسلامی بروجرد گفت: در ایام اعتکاف معتکفین سه روز را در مسجد به راز و نیاز و عبادت مشغول می‌شوند که می‌تواند سبب شود تا انسان در فضایی آرام و معنوی به عبادت بپردازد.

وی بیان کرد: روزه‌داری در این ماه اجر و پاداش بسیار زیادی دارد از همین رو در ایام اعتکاف، افرادی سعی می‌کنند تا با حضور در این مراسم، چند روز را روزه بگیرند و خوشبختانه طی سال‌های اخیر حضور جوانان در این مراسم بسیار چشمگیر است.

موسوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز مساجد مورد نظر مهیای پذیرایی از معتکفین شده و همه تمهیدات لازم اندیشیده شده تا این مراسم به خوبی برگزار شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از