حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
مدیر هماهنگی و ترویج کشاورزی لرستان:

جشنواره ملی انار در کوهدشت برگزار می‌شود

جشنواره ملی انار در کوهدشت برگزار می‌شود

مدیر هماهنگی و ترویج کشاورزی لرستان گفت: جشنواره ملی انار اواسط آبان ماه امسال در کوهدشت برگزار می‌شود.

محمد هنرمند در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک یکی از ظرفیت‌های بخش کشاورزی کوهدشت را تولید انار دانست و اظهارداشت: جشنواره ملی انار اواسط آبان ماه امسال در تنگ‌سیاب شهرستان کوهدشت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در کنار جشنواره انار، یک نمایشگاه نیز برپا می‌شود افزود: جشنواره انار هر ساله به صورت استانی برگزار شده اما بناست امسال به صورت ملی اجرا شود.

مدیر هماهنگی و ترویج کشاورزی لرستان عنوان کرد: باغات انار تنگ‌سیاب در سطح هزار و ۴۰۰ هکتار وسعت دارند و با توجه به متمرکز بودن این باغستان، یکی از قطب‌های تولید انار کشور محسوب می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای پنجمین کاروان ترویج بهره‌برداری ویژه الگوی کشت ملی محصولات زراعی کشت پاییزه در استان اشاره کرد و افزود: این پویش ملی همزمان با سراسر کشور در استان لرستان برگزار شد.

هنرمند با بیان اینکه این پویش یکم و دوم آبان ماه در استان اجرا شد عنوان کرد: هدف از اجرای این برنامه اطلاع‌رسانی، دانش‌افزایی و آگاهی‌بخشی در مورد برنامه الگوی کشت ملی، کشت قراردادی محصولات زراعی و جهش تولید در دیم‌زارها بود.

وی یکی دیگر از اهداف این طرح را برقراری ارتباط با کشاورزان و پاسخگویی به سوالات و ابهامات آنها دانست و بیان کرد: ارائه راهکارهای علمی و انتقال دانش و فناوری‌های نوین برای افزایش بهره‌وری مصرف آب، کاهش ضایعات، بیمه مدیریت مخاطرات و تاب اوری از دیگر اهداف این طرح بوده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از