حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبر داد:

جلسات بررسی صلاحیت وزرا برگزار می‌شود

جلسات بررسی صلاحیت وزرا برگزار می‌شود

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: جلسات بررسی صلاحیت و رأی اعتماد به وزرای دولت چهاردهم، شهریورماه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، مجتبی یوسفی عضو هیئت‌رئیسه مجلس اظهار داشت: مراسم تحلیف رئیس‌جمهور ۱۴ یا ۱۵ مرداد برگزار خواهد شد و پس‌ازآن رئیس‌جمهور منتخب ۱۵ روز فرصت خواهد داشت تا وزرای پیشنهادی خود را برای کسب رأی اعتماد به مجلس معرفی کند و در نتیجه جلسات مجلس برای بررسی صلاحیت برای اعتماد به وزرا در شهریور برگزار خواهد شد.

وی افزود: جلسه علنی مجلس برای بررسی و رأی‌گیری درباره استعفای مسعود پزشکیان از نمایندگی مردم تبریز نیز در روز یکشنبه ۳۱ تیرماه برگزار می‌شود.

یوسفی خاطرنشان کرد: بر اساس مواد ۹۰ تا ۹۳ آیین‌نامه داخلی مجلس نماینده مستعفی ۳۰ دقیقه فرصت دارد تا به تشریح دلایل خود برای استعفا بپردازد و مخالف یا مخالفین استعفا نیز تا سقف ۳۰ دقیقه فرصت صحبت خواهند داشت و پس‌ازآن استعفا در صحن مجلس به رأی گذاشته می‌شود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس اظهار داشت: بر اساس آیین‌نامه مجلس استعفای نماینده مستعفی می‌تواند توسط خود نماینده مستعفی یا نماینده وی که باید حتماً از نمایندگان مجلس باشد به هیئت‌رئیسه تقدیم شود و در جلسه بررسی استعفا نیز نماینده مستعفی یا یک شخص به نمایندگی از وی که آن شخص نیز باید از بین نمایندگان مجلس باشد به تشریح دلایل استعفا در صحن مجلس به تشریح دلایل استعفا بپردازد.

انتهای خبر/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از