حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس:

جمهوری اسلامی یک قدرت منطقه‌ای و جهانی است

جمهوری اسلامی یک قدرت منطقه‌ای و جهانی است

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: امام خمینی(ره) انقلابی کاملاً مردمی را طراحی و جمهوری اسلامی را به یک قدرت منطقه‌ای و جهانی تبدیل کرد.

رضا سپهوند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، اظهار داشت: امام خمینی(ره) انقلابی کاملاً مردمی را طراحی و بیداری اسلامی را در بین ملت‌های آزادی‌خواه ایجاد کرد که این انقلاب سرلوحه و الگوی بسیاری از نهضت‌های دنیا شد و جمهوری اسلامی را به یک قدرت منطقه‌ای و جهانی تبدیل کرد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب مردمی امام خمینی(ره) متکی بر توان داخلی است، افزود: دشمنان با جنگ تحمیلی، تحریم‌ها و دیگر اقدامات نتوانستند برای ایران مشکل‌ساز شوند و در کار جمهوری اسلامی دخالت کنند، این انقلاب مردمی با رهبری مقتدر شکل گرفت و بعد از امام خمینی(ره) رهبر معظم انقلاب قدرت جمهوری اسلامی را افزایش داد.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دفاع از نهضت‌های آزادی‌بخش باعث شد که در آمریکای لاتین کشورها استقلال بیشتری پیدا کنند و در مقابل ابرقدرت‌هایی مانند آمریکا بایستند، انقلاب اسلامی بیداری اسلامی را در جهان ایجاد کرد که با الگوبرداری از آن حزب‌الله لبنان قدرت بیشتری بگیرد، مردم مظلوم فلسطین که دائما در طول چند دهه اسیر زورگویی رژیم صهیونیستی بودند خود را پیدا کنند، جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله و جنگ ۲۲ روزه غزه رخ دهد و اکنون جنگی شکل گرفته که بیش از یک سال طول کشیده و قدرت پوشالی صهیونیست که حتی کشورهای اروپایی را ترساند بود به نمایش گذاشته است.

سپهوند بیان کرد: امام(ره) در مسئولان و مردم این باور را ایجاد کرد که ما می‌توانیم روی پای خود بایستیم و توسعه در کشور درون‌زا شد، اگرچه همه کشورهای دنیا برای رشد به تعاملات بین‌المللی نیاز دارند اما نکته مثبت این است که ما بدون دیگران رشد کردیم.

وی عنوان کرد: ما به اقتدار رسیدیم و ایجاد باور بزرگترین کاری است که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برای این ملت و نهضت انجام داد که ما می‌توانیم بدون وجود ابرقدرت‌های خارجی به قدرت و توان برسیم اکنون در بسیاری از صنایع ما رشد بسیار خوبی داشته‌ایم و قطعاً نیاز به بازآفرینی بیشتری داریم.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشرفت و اقتدار ما در حوزه‌های امنیتی و نظامی برخاسته از توان و استعداد‌های جوانان ماست که بنیان آن را انقلاب بنا کرد، مردم ما از اوایل جنگ تحمیلی باور کردند که می‌توانند موشک بسازند و ما به یک قدرت برتر نظامی در منطقه و خاورمیانه تبدیل شدیم به طوری‌که اکنون ۵۰۰ موشک نقطه زن را به قلب صهیونیست می‌فرستیم و دشمنان چون می‌دانند این قدرت واقعی است نتوانستند یک حرکت اضافه در مقابل ما انجام دهند.

سپهوند با اشاره به اینکه در حوزه اقتصادی باید بیشتر تلاش کنیم، ادامه داد: مشکلاتی در زمینه اقتصاد وجود دارد که بیشتر آن‌ها درونی است و نیاز به بررسی مجدد مشکلات داریم که یک توسعه متوازن را در کشور ایجاد کنیم و اگر این کار انجام شود در حوزه اقتصادی به یک قدرت در منطقه تبدیل خواهیم شد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه صنعت، اظهار داشت: اکنون میزان رشد صنعتی ما با گذشته قابل مقایسه نیست و اگر در بعضی از قسمت‌ها صنایع نوین نداریم به دلیل تحریم‌ها و هزینه‌های استقلال است که پرداخت می‌کنیم، هیمنه تحریم تقریباً شکسته شده و قطعاً توسعه صنعتی ما در آینده بیشتر خواهد بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از